Author |
Topic |
|
Monster
Member
268 Posts |
Posted - 2005/09/08 : 20:35:16
|
Hej,
Tyvärr verkar alla svenska cd-sidor blir sämre och sämre på att ta hem skivor. Har någon köpt från USA sidan som är kopplad till allmusic.com
mvh jonas |
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/09/08 : 21:04:02
|
CDON är den bästa svenska sidan...och bäst priser, även om de inte har allt vad gäller utbudet, bättre än tex Ginza är de i alla fall.. |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
Edited by - matte76 on 2005/09/09 07:21:45 |
|
|
Leif Eriksson
Member
700 Posts |
Posted - 2005/09/09 : 08:28:38
|
Här har jag beställt i flera år, bra sortiment av Audiofilskivor. Dom är pålitliga och bra att ha med och göra i största allmänhet. http://www.redtrumpet.com/ |
"the bitterness of low quality, remains long after, the sweetness, of low price" //Leif |
|
|
Mattias
Member
1671 Posts |
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/09/09 : 12:36:39
|
quote: Men att sen få skivorna hemskickade med repiga och ibland med spruckna fodral
Hmm, har aldrig hänt mig i alla fall, trots en väldig massa beställningar därifrån. Skivorna kommer ju inplastade också i en wellpappkartong. Sverige lägsta priser har CDON också! |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2005/09/09 : 13:02:22
|
CDONs omedelbara utbud är ju tyvärr mindre i praktiken än vad de vill ge sken av. Beställer man något lite mindre mainstream från CDON kan man nästan räkna med att
a) den utlovade leveranstiden (vanligtvis 3-5 dagar) får man multiplicera med typ 4 eller 5 för att komma fram till leveranstiden i verkligheten. Eller b) de har inte alls skivan, men listar den ändå.
Visst är CDON helt okej att beställa från i övrigt, men just det där irriterar mig och gör att jag hellre beställer halvobskyra skivor från nåt annat ställe som jag verkligen vet har skivorna. På sistone har http://www.101cd.com/ blivit en favorit inom området... |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
Mattias
Member
1671 Posts |
Posted - 2005/09/09 : 13:02:24
|
Matte76, då e jag lite avis på dig. Ibland har det varit så illa att jag tänkt att aldrig mer en beställning därifrån. Det går dock snabbt över
Man har väl olika förpackningar kan jag tänka mig. Ibland kommer de i wellpappkartong, men ibland bara löst liggande i kuvert med innervadering och då blir de repiga om ingen skyddsplast finns på skivorna. Personligen var det ett tag sedan jag fick wellpappkartong, vilket är ju ett ganska bra alternativ. Får man önska fritt skullle jag se att man lägger något skyddande mellan skivorna om de saknar inplastning.
Skall vi ta ytterligheter så är ju tex en beställning från Elusive det helt motsatta. Man får det rejält packade och ibland tom med "flingor" för minskad risk för repor och sprickor. Men då är det en bit för skivorna att resa och här vet man nog att kunden som beställer fina utgåvor vill inte ha repiga eller spruckna fodral.
/Mattias |
|
|
govinda
Med nytt namn
2290 Posts |
|
bliss
Member
681 Posts |
Posted - 2005/09/09 : 14:23:27
|
Tips till er som handlar från CDON: Jag har märkt att de allt oftare använder vadderade kuvert till sina leveranser från att tidigare uteslutande ha använt kartong. Har fått flera spräckta fodral på senare tid på grund av detta. Om ni går in på deras kundservice så finns det ett formulär att fylla i om man har råkat ut för detta, vilket jag använt varje gång jag fått minsta lilla skada som ja inte anser mig kunna acceptera. Varje gång har det kommit en försändning med nya fodral efter dessa påpekanden. Jag har också tagit upp problemet konkret med CDON, om de tar till sig kritiken i det långqa loppet vet jag inte, men kanske om fler hör av sig till dem.
EDIT: Inte kundservis, kundservice ska det vara! |
Oh by the way, which one's Pink? |
Edited by - bliss on 2005/09/09 14:24:48 |
|
|
mikaels
Member
160 Posts |
Posted - 2005/09/09 : 15:29:09
|
CDOn och Ginza tycker jag brukar funka bra i Sverige, CD-WOW är bra på nysläppta mainstreamskivor (för att de brukar vara billiga). i USA handlar jag mest av CD PAcific, www.cdpacific.com (systerbutik till DVD Pacific), snabba, välsorterade och billiga, men jag måste också slå ett slag för CD Baby, www.cdbaby.com, som har mycket spännande och annorlunda musik, och en sagolik kundservice
|
- "Do you indulge in any form of worship?" - "Life. I love life, very much indeed. David Bowie interviewed by Russell Harty, 1973
|
|
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2005/09/10 : 01:43:49
|
quote: Tips till er som handlar från CDON: Jag har märkt att de allt oftare använder vadderade kuvert till sina leveranser från att tidigare uteslutande ha använt kartong. Har fått flera spräckta fodral på senare tid på grund av detta. Om ni går in på deras kundservice så finns det ett formulär att fylla i om man har råkat ut för detta
Tack för det tipset bliss, det borde ha kommit till användning för länge sedan även i mitt fall. Ofta är omslagen i tämligen uselt skick om än, tack och lov, inte skivorna. |
Bravo |
|
|
benekm
Member
132 Posts |
Posted - 2005/09/10 : 06:19:38
|
Jag beställde nyligen 4 st. skivor från CDON. 2 st.SACD 1 st. DVD-A och 1 st. vanlig CD. När paketet äntligen dök upp var DVD-A skivan restnoterad (Har fortfarande inte fått den en månad senare), av de övriga 3 skivorna hade en av SACD skivorna och CD skivan trasiga fodral. Jag bad att få nya fodral, men det kunda bara ordnas till den vanliga CD skivan. Jag nöjde mig med det. När CD fodralet anlände, var det också trasigt.
Kommer nog inte att beställa via CDON igen. Tycker att man borde packa in skivorna bättre och även ha SACD fodral i reserv.
mvh //Benke
|
-En gång är en gång, två gånger är en gonggong |
|
|
Monster
Member
268 Posts |
Posted - 2005/09/11 : 20:28:28
|
Tycker utbudet har sjunkit drastiskt den senaste tiden på cdon. Ginza verkar ha slutat med musik i min mening.
Sedan var jag inne på Bengans som har bra utbud men ett pris som heter duga. |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
|
TBA
Member
290 Posts |
Posted - 2005/09/11 : 21:28:43
|
CDON har fungerat bra för mig. Förutom att de inte skriver om skivorna är kopieringsskyddade. Jag bojkottar dem. Fast mestadels köper jag SACD så där är det inget problem. Alla är kopieringsskyddade men så är standarden. Annars är det Amerikanska SACD jag vill ha så beställer jag dem från www.axelmusic.com där ingår portot i priset. Senaste skivan därifrån en Animals samling på SACD hade fodralet knäckt. Det är en digipak men de skulle fixa fram en ny och skicka. Nästa bojkott vore de där eländiga dikipak:arna. Bättre med fodral som går att byta. Beställer även en del från Ginza. Så kortfattat.
CDON Axelmusic Ginza
|
Edited by - TBA on 2005/09/11 21:41:11 |
|
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006
4161 Posts |
Posted - 2005/09/11 : 21:34:12
|
amazon.com
dvdboxoffice.com
och play.com
Glöm inte Tradera.com - oxå ett fint ställe.
Samtliga jättebra och till ganska bra priser. Dessutom rätt hem i brevlådan.
M |
|
|
alpinist
RödaTråden-vinnare
963 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 07:37:52
|
Ingen som nämnt Skivhugget? http://www.skivhugget.se/Helt klart ett komplement till Ginza och CDON, fast kanske inte lika billigt. Det som man sticker ut med är importsortimentet, "Importhugget". Där kan man hitta USA-skivor som lyser med sin frånvaro på övriga svenska siter... |
Tremolo junkie! |
|
|
benekm
Member
132 Posts |
Posted - 2005/09/15 : 09:18:17
|
quote: Ingen som nämnt Skivhugget? http://www.skivhugget.se/Helt klart ett komplement till Ginza och CDON, fast kanske inte lika billigt. Det som man sticker ut med är importsortimentet, "Importhugget". Där kan man hitta USA-skivor som lyser med sin frånvaro på övriga svenska siter...
Det verkar tyvärr som om skivhugget inte har SACD eller DVD-A i sitt sortiment. Därför faller de inte mig i smaken.
mvh //benke |
-En gång är en gång, två gånger är en gonggong |
|
|
|
Topic |
|