HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 High Fidelity/Fidelity
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2005/09/06 :  13:43:40  Show Profile Send Figge a Private Message
Hej

En liten reflektion kring båda dessa tidskrifter. Har prenumerarat på HF sedan de började med deras CD-skivor, kvaliteten på innehållet har varierat under åren, blev mindre intressant när CD´na försvann. Har väl också kommit med en del om hembio som inte är min högsta prioritet. Denna tanke kom när jag nu fick ett nytt inbetalningskort med tidningen.

Fidelity har jag kört när jag kommit åt den, köpte på mig några (6 nummer) på mässan i Sollentuna. Som senare blev att jag prenumerar på denna tidskrift.

Innehållet i senaste HF: Test av 4 st HDTV, Octave V 70, Aurum Cantus Volla, Pass Lab. Xono/X 2,5/XA 100, Unidisk SC, Holografic Audio Ear One. En artikel från om högtalartilverkning i Kina.
Pris 74,50:- 84 sidor. Varav 30 sidor annonser och två sidor insändare.

Innehållet i Fidelity:Jeff Rowlan Digital ICE-Power Model 501, Conrad Johnson ACT-2, Cabasse Artis-Baltic&Thor, JungSon Moon Harbour,Von Schweikert Vr-4 jr,ARS Basis Exklusive, Linn LP-12, T+A Silver 1.0,/Speaker 8, EC AW 400, Atoll IN 100/Tannoy Fusion/Cambridge Azur 640 C, Carlson OA 50.2 ombyggnadskit,JMlab Alto Be (second opinion), Vincent SV-226 MK, LFD Mistral, Avance 630 och 680 XT, Duence Critura, Nordic Ding Ma MC-3R, Accustica Aplicata DaaD, Parasound Multikanal, Embla Jodis och Crystalio VPS 2300.
Artiklar, ett musikporträtt, lifesyleprylar, skivtips 6 sidor, DIY superdiskant.
Pris 89:-. 98 sidor. Annonser 20 sidor. Insändare 3 sidor.

Är det flera som tänkt på detta.
Mitt val kommer att vara enkelt.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/06 :  13:54:53  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Finns det någon webbsida för tidningen?

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2005/09/06 :  14:04:16  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
http://www.audioforum.no/

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2005/09/06 :  14:07:32  Show Profile Send Figge a Private Message
Där kan man se innehållet i tidigare utgåvor samt beställa av det som finns kvar.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.


Edited by - Figge on 2005/09/06 14:17:28
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/09/06 :  14:14:09  Show Profile Send Per100 a Private Message
Jag håller på normännen!
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2005/09/06 :  14:31:41  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Jag också

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2005/09/06 :  14:38:31  Show Profile Send Figge a Private Message
Norge-Danmark/Sverige 3-0!

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/06 :  15:45:05  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Fy då Jag som inte tänkte ha fler prenumerationer. Får väl se det som en anledning att äntligen sluta med Hemmabiotidningen som de senaste par tre åren sjunkit inte bara till botten utan långt ned och igenom bottenslammet.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/09/06 :  16:38:16  Show Profile Send luften a Private Message
Figge: Låter bra. Tyvärr finns denna tidning inte i finland, så ja har inte haft möjlighet att se den i verkligheten. Kanske det blir värt en provprenumeration så småningom...

OT: Förresten, vad tyckte dom om JR icepower?

//air
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/09/06 :  17:04:37  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Figge, jag är inte förvånad, bra att få min känsla lite mer svart på vitt. Dags att knalla iväg och köpa ett nummer Fidelity med andra ord!

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2005/09/06 :  17:29:19  Show Profile Send Figge a Private Message
luften:Har inte hunnit läst något än så länge! Blir senare idag.
Måste spara på det goda.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.


Edited by - Figge on 2005/09/06 17:29:51
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/06 :  17:51:17  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Går det inte att få tag i ett lösnummer på nåt sätt?

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/09/06 :  18:00:14  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
EuphoniC: Jag har hittat Fidelity i välsorterade tidningsaffärer.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2005/09/06 :  18:02:04  Show Profile Send ninja a Private Message
Kan man köpa den i Göteborg?


Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

bambadoo
Member

197 Posts

Posted - 2005/09/06 :  18:20:32  Show Profile Send bambadoo a Private Message
Jeff Rowland fikk en bra test. Bladet kan bestilles direkte her
http://www.audioforum.no/bestilling.htm#svenske
Go to Top of Page

SilverSpinnaren
Starting Member

46 Posts

Posted - 2005/09/06 :  18:55:06  Show Profile Send SilverSpinnaren a Private Message
Låter som en mycket intressant tidning. Är det någon som vet om den går att köpa i Linköping?
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2005/09/06 :  19:02:07  Show Profile Send Figge a Private Message
Nackdelen att beställa enskilda nummer är att frakten blir dyr/tidning.
Svårt att betala med norskt Giro, kostar 150:- - 200:- beroende på betalning via posten eller bank.
Första gåmgen jag beställde en tidning var kostnaden för frakten mer än tidningen + Giro betalningen, Tror att det hamnade på över 350:-totalt.
Kanske detta är löst numera. Beroende på att Norge inte är med i EU?

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

rejvgudrun
Member

562 Posts

Posted - 2005/09/06 :  22:35:51  Show Profile Send rejvgudrun a Private Message
Eller varför inte 2 års prenumeration (24 nummer) av Stereophile för under US$54?
Vann precis $75 på en pokerturnering, så jag slår till... :P
Är det inte konstigt att 12 nummer av Stereophile i staterna kostar lika mycket som ett lösnummer i Sverige!

________________________
PRAGA MATER URBIUM
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2005/09/07 :  02:49:32  Show Profile Send Bravo a Private Message
Fidelity måste göra något åt sina inbetalningsmöjligheter, det är alldeles för krångligt och dyrt. Det borde gå att betala direkt med ett kort på webben.

Bravo
Go to Top of Page

overhang
Member

321 Posts

Posted - 2005/09/13 :  21:52:55  Show Profile Send overhang a Private Message
En annan fördel med Fidelity är att den räcker extra lännge då den är på Norska. Jätte bra tidning men det tar ett litet tag extra att läsa, i alla fall för mig.
/overhang

CA Azure 640c V2 => Xindack FA-1 => Arcam Alpha-10 => Xindack FS-1=> PMC FB1+

Min anläggning http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=61278
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2005/09/13 :  22:01:43  Show Profile Send Figge a Private Message
Bra att fräscha upp grannspråken.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.


Edited by - Figge on 2005/09/13 22:02:12
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/13 :  22:48:18  Show Profile Send mayro a Private Message


att Norge har en fullspäckad tidning kan ju bero på faktumet att dom har RÅD med dyrare hifi än fattiga sverige..


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/09/14 :  09:49:38  Show Profile Send Per100 a Private Message
Hörde på radio för ett par veckor sedan att de hittat nya oljefyndigheter.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/09/14 :  10:07:03  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Vi anfaller Norge och vid första motattack från norrbaggarna lägger vi oss och låter dom ta över Sverige...och vår stadsskuld.

quote:
En annan fördel med Fidelity är att den räcker extra lännge då den är på Norska. Jätte bra tidning men det tar ett litet tag extra att läsa, i alla fall för mig.
Precis! En svensk tidning kan man skumma igenom snabbt medan det tar tid å läsa norskan - man drar ut på nöjet lite mer!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/09/14 :  11:28:34  Show Profile Send edison a Private Message
Läste norska Audio så länge den fanns, och ännu saknar jag den danska versionen av High Fidelity som man kunde läsa innan dom startade en svensk edition.
Båda språken var lite aviga först, men man kommer ganska snabbt på vad de unika norska/danska orden & uttrycken betyder, sen rullar det (nästan) som tåget ;-)

Det jag KAN finna lite jobbigt (eller bara kul kanske?) med Fidelity (och Audio före den) är att en del av dess skribenter är SÅÅÅ tvärsäkra i sina omdömen.
Sällan fråga om nyanseringar där...men som sagt det blir på sätt och vis mer underhållande också...och man 'lär sej' efter ett tag respektive skribents egenheter.




SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2005/09/14 :  14:12:15  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
Vil påstå at Fidelity er Nordens - og en av Nord-Europas - beste Hi-Fi-magasiner med fokus på god Hi-Fi og High-End. Hovedfokus på 2 kanaler. Har hørt at en del del svensker abonnerer på magasinet, tror det er ganske uproblematisk, se www.audioforum.no

Tror at et kvalitets-magasin som Fidelity vil bli lest av flere og flere ikke bare i Norge, men også i Danmark og Sverige...


HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.43 sekunder. Snitz Forums 2000