HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Musiker här på HF?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7819 Posts

Posted - 2005/09/05 :  22:31:49  Show Profile Send Fuling a Private Message
Jag har en känsla av att jag har startat en sån här tråd förr, men jag kan inte hitta den och jag är inte ens säker på att jag minns rätt, så vi kör igen:

Hur många här på forumet är det som är aktiva musiker?
Vilka instrument spelar ni?
Det kanske rentav smyger runt nån halvkändis här nånstans?

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/09/05 :  22:42:10  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Fuskar på piano, men kan inte läsa noter,,, Hindrar dock inte mig från att spela på Gehör..
Har kompat till en del gospelkörer, så väl som solosång på bröloop/vigsel (På lördag är det dags igen)

Dock inte samma nivå som Roq, på piano...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/09/05 :  22:51:19  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Spelar trummor (stockarna vilar för tillfället), klavitaur, komponerar, arrangerar och producerar. Lirat med en dum engelsk bluesgitarrist Ett tag var jag en halvkändis (mina 15 minuter, som varade i ett år)... Har varit med i Rock-SM -91. Bert snodde en låt av mig som vann melodifestivalen... det är glömt nu när han kursade sitt fame skit
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/09/05 :  23:32:56  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Hmm,, Fick du inte stå med alls på vinnande bidraget ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/09/06 :  08:18:27  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Plinkatpå gitarr i ganska många år , spelat ute på klubbarna i stan. Men det blir inte så mycket längre , inte ens övande pga benbrott på fingrarna

Haåkan64

Låter för jävligt rent ut sagt !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/09/06 :  09:29:45  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Nä och Stim kunde inte göra ett skit. Man har inte en chans mot sådana jättar som Bert. Lite OT kanske men tänk på en sak ni som skriver låtar: Stim skyddar inte ditt verk mot stöld, de ser endast till att du få ut dina pengar vid ev. radiospelning etc.
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/09/06 :  09:35:46  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Gitarrplinkare här också. Hellre än bra

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Leffler
Member

601 Posts

Posted - 2005/09/06 :  10:42:08  Show Profile Send Leffler a Private Message
Jag spelar en hel del gitarr, mest el. Det är dock som sångare jag har lite mer att göra, sjunger i Akademiska kören i Gbg, en manskör alltså, samt är med på framföranden med Handelsspexet i Gbg (kanske 20 per år), samt sjunger sedan ett halvår i symfoniska kören här, med göteborgs symfoniker alltså. Det är riktigt utvecklande ska jag säga, många utmanande stycken och så får man sjunga fler produktioner än i andra körer, 3-4 per termin.

Sammanlagt blir det väl 40-60 uppträdanden om året. Inget slår att stå på scen.

Edited by - Leffler on 2005/09/06 12:18:59
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/09/06 :  11:29:06  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Spelade elgitarr i över 10år men har inte spelat på ett tag...synd.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7819 Posts

Posted - 2005/09/06 :  12:36:16  Show Profile Send Fuling a Private Message
Musiken jag spelar riskerar nog inte att bli stulen av Bert Karlsson:

www.deaduntilrising.tk

Jag spelar bas i det bandet, sen fuskar jag på kontrabas också och försöker få ihop nån sorts rockabilly/psychobillyband men det är svårt att hitta folk.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2005/09/06 :  16:52:38  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Gitarrist som gärna sjunger. Pluggar till musiklärare på Musikhögskolan i Piteå. Har även ett coverband som heter Högtryck
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2005/09/06 :  17:06:15  Show Profile Send Lepra a Private Message
Spelade piano, trumpet o sjöng i kör när jag var liten (Var med i gossekören under inspelningen till en dokumentär om Ellen key)

Nu händer det att man sjunger när flickvännen blåser i trollflöjten.


Annars är jag en hejare på lufttrummor

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/09/08 :  01:42:32  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Spelade bas och sjöng blues-rock på gymnasiet.
Köpte en begagnad bas i söndags, och funderar på att ta upp spelandet igen.
Vill spela synfoni-rock, men inser att jag aldrig kommer att bli tillräckligt duktig för det.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/09/13 :  17:48:41  Show Profile Send ILLY a Private Message
Är halvbra på ganska många instrument, men inte riktigt bra på något. Trummor och gitarr är väl de jag spelat överlägset mest. Annars blir det en del trumpet, munspel, blockflöjt och annat man har liggandes runtom, kastanjetter, små indiska handtrummor, Bösendorfer-flyglar etc...

Jasså du Håkan, sånt där är inte så ovanligt som man kan tro. Jag var trummis i ett punkband som tonåring, vi medverkade på en samlingsplatta en gång (Holy Shit, Trapdoor Records). Satt något år senare hemma hos min dåvarande flickväns föräldrar och kollade på en ganska kass dokumentär på teve: Punkilandia, tror jag den hette. Blev ju milt sagt förvånad när man hörde sig själv som soundtrack till en anti-polis demonstration. Hörde inget från de som gjort filmen, varken före eller efter. Inte skivbolaget heller, för den delen. Vi stog med i eftertexterna, men några royalities blev det aldrig. Jaja, det var så kort tid att det knappast blivit mer än en hundring, så det är väl inte hela världen.

Det var iallafall kul att få ha sin musik med på svt några sekunder!

Militant cyklist.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/09/13 :  17:52:11  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Brukar smeka gitarr jag med men det är under rubriken "Hellre än bra".

Kul är det iaf och ibland ibland IBLAND så låter det bra! Då är det för jäkla kul!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2005/09/13 :  18:43:02  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Spelar gitarr i nedanstående band. Vi har precis påbörjat arbetet med nästa skiva.

www.hermajestymusic.com

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/09/13 :  23:59:02  Show Profile Send Merkurius a Private Message
MullBenkt: Se där en till pitebo men jag har en känsla av att du är inflyttad?

Jag själva har spelat lite akustisk gitarr när jag var typ 10, men har glömt av det mesta nu.
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/09/14 :  00:09:04  Show Profile Send Roq a Private Message
Zalve: Jag skulle aldrig greja att kompa gospelkörer på gehör! (antagligen inte med noter heller...)
Jag sällar mig till skaran "pianoklinkare" helt klart - spelade en del för länge sedan. Efter ett halvår med både kurs i rödvin och gitarr (dock ej samtidigt) så kan jag ta några ackord och plinka lite där också.
Nu är jag lite sugen på att ta upp musicerandet igen - stämma pianot och köpa en enklare hemmastudio. Idag har jag köpt nylonsträngar till gitarren (29:-)

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/09/14 :  00:41:00  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Roq: Vi får nog ta och snacka ihop oss om det där med Studio...
Nåt plinkande var det inte jag hörde då du satte dig vid pianot

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Shullman
Member

162 Posts

Posted - 2005/09/14 :  15:49:15  Show Profile Send Shullman a Private Message
Studerar Opera sång
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2005/09/14 :  15:53:37  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Stämmer bra det! Inflyttad för två år sedan från Kramfors i Västernorrland.
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/09/14 :  16:37:50  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Spelar trummor..

Har varit mest rock/covers dom senaste 10 åren.
Men om jag får välja så spelar jag helst funk eller fusion-jazz.

Mina influenser: Simon Phillips, Matt Sorum, Stuart Copeland, Dave Weckl, Billy Cobham, Dennis Chambers, Phil Collins, Jeff Porcaro(R.I.P), Gary Novak, Magnus Persson mfl..

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/09/14 :  16:39:24  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Vore über-coolt om några av HF´s medlemmar ville spela in en demo med bästa tänkbara ljud!

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/09/14 :  17:19:31  Show Profile Send ILLY a Private Message
Jodu, Dennis Chambers är ju tråkig...

Militant cyklist.
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7819 Posts

Posted - 2005/09/14 :  18:51:00  Show Profile Send Fuling a Private Message
quote:
Vore über-coolt om några av HF´s medlemmar ville spela in en demo med bästa tänkbara ljud!


Håller med! Har haft funderingar på det själv, att låna ihop bra inspelningsutrustning och sen skrapa ihop folk som kan spela ordentligt.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2005/09/14 :  19:13:25  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Och sen en ljudtekniker som vet vad han gör. Det är nog lättar i teorin än i praktiken, dessvärre.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000