HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Bästa Rammstein albumet?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Björn N
Fd. Speakerpro

731 Posts

Posted - 2005/09/05 :  11:20:45  Show Profile Send Björn N a Private Message
Har precis fått hem min tredje Skiva, Sehnsucht.

Mutter har kanske fler bra låtar, men det två bästa låtarna Rammstein har gjort är med på Sehnsucht, och dessutom tycker jag ljudet är betydligt bättre än på de nya skivorna!

Vad tycker ni?

Optimist. punkt slut.

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/09/05 :  11:33:12  Show Profile Send Ayn a Private Message
Tycker Mutter är bäst. Upplever den som mer melodisk än föregångarna. Det är väldigt ont om inte-så-bra spår på den

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/09/05 :  13:13:38  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Har "Muttertag", men den är det knappt nån bas på alls.. Lite tråkigt.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/09/05 :  14:38:19  Show Profile Send Roq a Private Message
Klen bas, sa Bull.

Annars är Sehnsucht rätt bra. Har inte lyssnat så mycket på Mutter. Låten "Mutter" är ju riktigt skön dock.

Edited by - Roq on 2005/09/05 14:39:28
Go to Top of Page

Björn N
Fd. Speakerpro

731 Posts

Posted - 2005/09/05 :  16:45:38  Show Profile Send Björn N a Private Message
Håller med om att Mutter har flest bra låtar, fast jag tycker Reise Reise är bra den med, ska bli spännande att höra deras nya album!

Optimist. punkt slut.
Go to Top of Page

Calle H
Member

147 Posts

Posted - 2005/09/05 :  20:15:05  Show Profile  Visit Calle H's Homepage Send Calle H a Private Message
Aldrig det rätta svaret, men nyaste skivan Reise reise är kanon. Bra låtar och kanonljud.

Anekdot: Hultsfredsfestivaneln 1997 satt jag och polarna i gräset och käkade nazist goräng framför en tom scen. Då dånar en idiot ut iklädd ringbrynja, med resten av bandet efter. Ett intro börjar och nån hejduk hoppar fram och tänder på sångaren, som ställt sig som om han var korsfäst. Maten liksom glömdes bort att tuggas, när han aldrig verkade brinna ut. Man har ju sett filmreportage, där de bara kan brinna några sekunder, men den här tyska dåren stod lugnt kvar hela introt, dvs flera minuter. Sedan följde en hyfsad konsert, men man glömde ju liksom inte bort dem direkt.

Med öl i gräset på en Opeth-konsert.
Go to Top of Page

kasra
Member

588 Posts

Posted - 2005/09/07 :  00:22:46  Show Profile Send kasra a Private Message
Håller helt klart med Ayn.
Fastän de äldre skivorna är väldigt bra i sig, är nog mutter lite mera just melodiskt utvecklad!
(har inte lyssnat så mkt på det nyare materialen)

"Pretty girls dont cry"

Edited by - kasra on 2005/09/07 00:23:42
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2005/09/07 :  10:31:26  Show Profile Send denada a Private Message
reise reise...

Men det är med knapp marginal....
Tycker de är trevliga när de ligger och små puttrar med den akustiska på Los...
mycket trevlig skiva...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2005/09/07 :  13:36:33  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Jag äger Herzeleid och Sehnsucht, införskaffade i omvänd ordning.

Den senare har helt klart mer hitpotential, men är samtidigt mer inkonsekvent i stilen och andra halvan efter Bück Dich är ganska grå. Herzeleid funkar bättre som album; den avslutas med tunga, härliga, självbetitlade spåret Rammstein.

Min flickvän har Mutter. Jag får ta och lyssna på den.

...perspektiv...
.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000