HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Avance Signature 7 MK2 (golvare)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2005/09/04 :  16:14:32  Show Profile Send HEGE a Private Message

En väldigt kompetent golvare från danska Avance som är ganska okända i Sverige. De som hört dem brukar dock se dem som prisvärda och välljudande. De spelar med en hög närvarokänsla och med ett skönt musikaliskt driv. De briljerar på samma sätt som de mindre stativarna i samma serie på mans och kvinnoröster, Hifi&Musik var smått lyriska över dem.

Nypriset låg på runt 16 000:-. Jag vill ha 6000:- POK plus eventuell fraktkostnad.

Ifall ni undrar något är det bara att ni hör av er...

De finns för provlyssning i Karlstad!

/Henrik

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore

Edited by - HEGE on 2006/01/12 16:34:11

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2005/09/06 :  18:11:02  Show Profile Send HEGE a Private Message
Stativhögtalarna som dessa är en vidarutveckling av blev bland annat annat valda till årets högtalare i Kina när det begav sig. För 7000 kr anser jag dessa är ett kap! Kom igen kom med bud! Dessa högtalarna bör höras!

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore

Edited by - HEGE on 2005/09/10 15:37:24
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/09/10 :  15:41:51  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Fina högtalare som spelar utmärkt!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Polarity
Member

110 Posts

Posted - 2005/09/13 :  20:34:40  Show Profile Send Polarity a Private Message

Ni som funderar på ett par högtalare för 6000, köp dessa! Bara elementen i orginalutförande kostar ju enbart dem 5000...

Jag är iaf helnöjd med mina avance!

<elitico> Förlåt att stökar till i din tråd, men det är ju så man blir alldeles rörd

Nääe jaa har inte gjort någe...

Edited by - Polarity on 2005/09/13 20:38:19
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2005/09/13 :  20:53:18  Show Profile Send bjarne a Private Message
För ev Göteborgare som vill se dom live så finns det ett par i körsbär på Tele-Hå.
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2005/09/13 :  22:42:39  Show Profile Send HEGE a Private Message
Polarity: Det är absolut ingen fara. Elementen i dessa är dessutom helt nya. Vilket gör dem till ett ännu större klipp. Synd bara att intresset är så magert. Det är verkligen en toppen högtalare. Vad har ni själv för Avance modell?

Ritchie Blackmore
Go to Top of Page

Polarity
Member

110 Posts

Posted - 2005/09/14 :  21:24:19  Show Profile Send Polarity a Private Message
Jag har de mindre stativarna... i enlighet med resten av möblemanget är mina dock av körsbärs-variant.

Ska man för andra beskriva dem, så är Avance-högtalarna enklast uttryckt lättlyssnade och extremt trevliga återgivare av stämmor/sång, typiskt scanspeak. Riktigt bra pondus i basen också...

Inget för de allra klenaste stärkarna dock...

Nääe jaa har inte gjort någe...
Go to Top of Page

Cliffan
Member

473 Posts

Posted - 2005/09/14 :  23:35:21  Show Profile Send Cliffan a Private Message
Provlyssnade stativarna för ett år sen, mycket spelglada högtalare, betydligt mer så än dyrare konkurrenter, kort sagt, jag gillade verkligen ljudet. Synd att inte pengar finns, detta verkar vara ett klipp!

Rör...
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2005/09/17 :  05:55:06  Show Profile Send HEGE a Private Message
Polarity: Stativarna är också trevliga, hade ett par sådana innan jag köpte golvarna. Känsligheten är lite högre hos golvarna än hos stativarna vilket gör dem lite mer lättdrivna. Jag driver dem med en 60 watts copland stärkare just nu och tycker det fungerar utmärkt.

Ritchie Blackmore

Edited by - HEGE on 2005/09/17 05:56:04
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2005/10/25 :  15:05:24  Show Profile Send HEGE a Private Message
De kan skickas om så önskas...

Ritchie Blackmore
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2006/01/10 :  12:24:53  Show Profile Send HEGE a Private Message
Upp med dig!

Ritchie Blackmore
Go to Top of Page

Bysse80
Starting Member

34 Posts

Posted - 2006/01/13 :  00:45:20  Show Profile Send Bysse80 a Private Message
Jag letar golvare i prisklassen så jag är intresserad Har du högtalarnas specifikationer?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.24 sekunder. Snitz Forums 2000