HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Bra inspelningar med Sarah Brightman...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/09/02 :  00:59:52  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
...finns det ?!

Försökte hjälpa Lt Andersson, med musiken till Shell-reklamen.
Mitt minne sa mig att den fanns med på en Sara Brightman skiva som jag har (EN "Best of")

När jag skickar i denna i spelaren, så blir jag snabbt påkommen att detta är allt annat än en bra inspelning...

Så min fråga till folket blir.

Finns det en bra inspelad skiva med Sarah Brightman, eller iaf med skaplig kvalite?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2005/09/02 :  21:32:27  Show Profile Send Anton a Private Message
Hon har gjort en skiva som heter "Dive" som i alla fall inte har så maxad nivå som de övriga.
Lite bättre än övriga låter den nog också.

/A
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2005/09/02 :  21:44:53  Show Profile Send Mattias a Private Message

Okompliserat bara Sara Brightman's röst samt piano. Här har man inte fuskat så mycket med hennes röst


Sarah Brightman - The trees they grow so high
EMI66769 2

På denna skiva får man höra folkmusik(sånger)av Benjamin Britten. Skivan är inspelad 1986, släppt först -88. En återutgivning kom 1998.
Kom just på att jag inte spelat den så mycket... får ta fram och damma av den, så får vi se hur den är.

/Mattias

Edited by - Mattias on 2005/09/02 21:51:56
Go to Top of Page

Karnaa
Member

614 Posts

Posted - 2005/09/03 :  16:33:47  Show Profile  Visit Karnaa's Homepage Send Karnaa a Private Message
Det finns en hel del bra plattor med Sarah Brightman,Harem,La Luna,Andrew Lloyd Webber collection m.m.
Kan även tipsa om en Sarah Brughtman Live i Vegas dvd´n med kanon bra DTS-ljud

Nybliven husägare :O)

Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m.
http://www.minhembio.com/Karnaa

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2005/09/04 :  10:41:30  Show Profile Send pak a Private Message
det är synd och skam att en så bra artist med en så underbar röst,ska behöva ha så kasst inspelade skivor.funkar ju tydligen bara i "billiga" anläggningar.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

Dan.P
Starting Member

36 Posts

Posted - 2005/09/04 :  23:23:38  Show Profile Send Dan.P a Private Message
Pak.
det är synd och skam att en så bra artist med en så underbar röst,ska behöva ha så kasst inspelade skivor.funkar ju tydligen bara i "billiga" anläggningar


Vad är det då i dem inspelningarna som bara fungerar i billiga anläggningar?

Det är mina öron inte dina!

Edited by - Dan.P on 2005/09/04 23:24:33
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2005/09/05 :  19:59:29  Show Profile Send pak a Private Message
tja säg det du.?
jag har alltid gillar att lyssna på henne,men ju dyrare anläggningen blivigt destå sämre tycker jag att just dessa skivor låter.onaturlig lyster och mycket konstgjord "luft" eller nåt.eftersom de billigare inte har nån vidare upplösning så kanske det låter extra klart ock fint men sen när anläggningen börjar avslöja ett och annat så blir det inte så bra längre.eller nåt sånt.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2005/09/05 :  20:33:32  Show Profile Send Mattias a Private Message

Mmmm ser har man instrumenteringen ibland med delar ur symfoniorkester och det låter riktigt dåligt om instrumenten.... Focus på röst är det iaf, jo tackar ja!

Ett praktexempel är skivan Eden.

/Mattias
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000