Jag bygger själv eftersom jag blir tokig om jag inte har nåt projekt på gång (kan iof även bli tokig på att jag har för många projekt också..), d.v.s. för att det är kul och för att man lär sig en massa på det. Det är även kul att ha saker man gjort själv. Man har ju också fördelen när man bygger t.ex. högtalare att man kan anpassa basen hos dom så att de passar till rummet dom står i.
Hallå... Intressant fråga. Jag bygger oxå för att jag behöver projekt att snöa in på för att vila hjärnan från annat. Dessutom har jag upptäckt att det är ekonomiskt: mycket billigare att byta ett par motstånd i delningsfiltret än att söka samma förändring i ett par svindyra kablar.;)
"Utan tvivel är man inte riktigt klok" (Hasse Alfredsson)
Mina första projekt var ett par 370liters "15" JBL-subbar, dom går inte att köpa. Sen fick jag för mig att jag skulle bygga ett par Apogee inspirerade bandhögtalare, orginalen låg långt utanför min dåvarande budget. Kul har det varit men inte f..n har det blivit billigt. Men å andra sidan vilken hobby är det? Samtidigt så har det inbringat en slant lite då och då (man lär sig en del under resans gång).
Njae jag menade nu inte att det på sikt var billigt fast det kanske lät så. Men är man av den karaktären att nöjd-perioden ligger på ett par månader så tror jag för min del att det är roligare och billigare att skruva och pilla själv än att köpa nya lösningar. Vi hembyggare (vi päron vi flyter vi sa svinskiten och sjönk) har liksom flera möjligheter att förändra. Fast ibland skulle man vilja bara vara nöjd.....
"Utan tvivel är man inte riktigt klok" (Hasse Alfredsson)
Jag tycker det är roligt att bygga prylar. Längar efter att få bo i ett hus igen nu efter jag flyttade hemifrån, rätt värdelöst med lägenhet ur min synvinkel..
snyft
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Instämmer helt o hållet med NN!! Att man aldrig kan svåla utan att nojja (H har fått diverse klagomål från hans studentgrannar Att flytta till hus efter examen är prio1
Titta i min tråd om att spela högt. Många som jag som bor i lägenhet som kan spela mycket högt hemma. Men det är klart inget slår en hel källare eller dylikt för lysning / bio