HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Publik mailadress
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kamelia
Starting Member

32 Posts

Posted - 2005/08/28 :  13:34:42  Show Profile Send Kamelia a Private Message
Snart kommer jag att flytta. På det nya stället kommer jag att ha en 100 Mb uppkoppling , men de tillhandahåller tyvärr inte mailadresser. Är därför tacksam för tips på hur jag kan skaffa mailadresser utan internetabbonemang. Helst skulle jag vilja använda Outlook.

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=33032

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/08/28 :  13:55:14  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Du kan koppla t.ex. en hotmail-address till Outlooken, antagligen vilket som helst.

Spray är OK men något opålitlig.

Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2005/08/28 :  14:25:42  Show Profile Send Terminator a Private Message
Jag använder www.home.se, funkar oftast bra men driftstörningar har förekommit några gånger per år.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/08/28 :  14:31:48  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
gmail har också pop-mail-möjligheter.
Varför inte skaffa rikigt emailadress?
Kostar lite, men det är det juh värt :)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2005/08/28 :  15:36:53  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Alla gånger Fastmail. De är seriösa, driftsäkra och erbjuder olika tjänstenivåer inklusive gratisabonnemang. Själv har jag valt fullt medlemskap. Ynka 160 kronor om året för massor av utrymme, 3 utbytbara alias och konfigurerbar filtrering.

Särskilt aliasen är lysande: Man använder dem för webbkonton och obekanta och sedan är det bara att byta ut mot ett nytt när det börjar komma spam!

Naturligtvis är det IMAP istället för POP, dvs allt ligger på servern så att man kommer åt det såväl från webbgränssnitt som från Outlook et cetera.

https://www.fastmail.fm/

...perspektiv...
.

Edited by - guldfisk on 2005/08/28 15:37:33
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/08/28 :  15:41:32  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Sen är det fint att ha en snygg emailadress..
gillar min fredrik@vemsom.se :)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/08/29 :  13:11:05  Show Profile Send Drem a Private Message
Det hade varit lite skoj att ha en @hififorum.nu - adress?

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/08/29 :  13:16:10  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Gmail är väl inte alls dumt.

Sen är ett annat tips att skaffa egen domän. Kostar inte så mkt, man får oftast en liten area om minst 10MB dit man kan ladda upp bilder, eller vad som helst, och allt blir ens "egna" på ett härligt sätt!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Kamelia
Starting Member

32 Posts

Posted - 2005/08/29 :  23:11:16  Show Profile Send Kamelia a Private Message
Tack för tipsen! Jag ska kolla upp dem och se vad som verkar passa mig bäst.


Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=33032
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2005/08/30 :  10:19:26  Show Profile Send JonasY a Private Message
rnamn@efternamn.se är det som gäller

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2005/08/30 :  10:23:11  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Har gmail, och det är att rekommendera. Vet dock inte om det går att koppla till outlook, är dålig på sånt där. Minimalt med krångle är iaf min erfarenhet och inkorg på 2GB minst!

Stereo Audio
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000