HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Syjunta / DIY-kablar 24/8
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/08/26 :  16:26:13  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Far att poängtera att vi inte är döda eller ligger på latsidan så kommer här lite bilder från när jag och U1 stickade nya högtalarkablar till honom. Håll till godo!
















// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/08/26 :  16:38:01  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Stickning och flätning trodde jag var "kärringgöra",,,, Fast ett par karlar från skåneland kanske kan fixa det ?!
(Hur lång blev Caten?)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/08/26 :  16:43:33  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
KisseCaten blev ungefär 290cm från svans till morrhår

Visst är det kärringgöra. Men vi är kärringar.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

zix
Hifi-Barista

954 Posts

Posted - 2005/08/26 :  16:51:12  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message
Ser jag rätt? Är det trefläta?

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/08/26 :  16:51:46  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
432 kablar att skala kan dock få VEM SOM helst att se dubbelt. Så då var det fint att U1 som skulle ha kablarna gjorde just det jobbet ;)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/08/26 :  16:53:43  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Zix, jo, ingen fyra här inte.. 6 cat5 med sina 8 ledare i varje blir precis vad man får in i kontakterna utan att behöva klippa av o ha sig.

Och om man kört dubbla och gjort en fyr-fläta hade det blivit för mycket för kontakterna.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2005/08/26 :  18:26:44  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Kul med folk som kan fixa en kabel utan att det trasslar sig. Hur lät det då?

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000