HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Någon som hört Rare bird?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Calle H
Member

147 Posts

Posted - 2005/08/25 :  20:01:07  Show Profile  Visit Calle H's Homepage Send Calle H a Private Message
Hej.

Farsan har monterat upp en blocket-köpt sk stereo, som skulle få er att grimasera. Till denna har ahn sin vinylsamling med massa pundarmusik från 60-70 tal. Ett av banden heter Rare bird, och jag fastnade för dem efter ett tag. Kan inte hitta vettigt ställe att köpa dem, och är inte så sugen på att rippa MP3-or av vinyl. Någon som hört dem? Åsikter? Var köper man?

Dessa har fassan asså:



Med öl i gräset på en Opeth-konsert.

Edited by - Calle H on 2005/08/25 20:01:28

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2005/08/26 :  01:40:17  Show Profile Send bibi50 a Private Message
Rare bird hade i början på 70 talet en mega hit - Sympathy.
Deras sound bygger på orgel och piano och jag tror inte de hade gitarr. Deras sångare hade en kraftig röst och rent allmänt mycket duktiga. Har gjort totalt 2 eller 3 lp och försvann därefter
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2005/08/26 :  09:31:07  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
På cdon.com finns Third Time Around: An Introduction to Rare Bird och Sympathy för bra pris.
Bästa skivor enligt http://www.progarchives.com/Progressive_rock_discography_CD.asp?cd_id=5545
är As Your Mind Flies By, Epic Forest, Rare Bird och Born Again, om man lyckas hitta dessa på nån utländsk sajt.
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2005/08/27 :  12:11:04  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
är det pundarmusik så har jag hört det [:-D] Rare Bird är väl nån symfonisk prog rock? jag minns inte exakt det var längesen jag lyssnade. jag minns att jag har sett några beg vinyler i sthlm om det kan vara någon hjälp. de vara billiga iaf så Rare Bird plattor bör väl inte vara alltför svåra att hitta.
Go to Top of Page

plysch
Member

183 Posts

Posted - 2005/08/27 :  21:32:46  Show Profile  Visit plysch's Homepage Send plysch a Private Message
Hejsan!
Rare Bird har gjort 6 lp's, varav den första är hur bra som helst tycker jag. Första släpptes -69, sista -75.
3:dje plattan Epic Forest är i fouldout utförande med en singel infälld i fouldout'en, rätt fränt. Dom brukar förekomma rätt ofta på Tradera.com för ganska billiga pengar, det är ju alltid roligast att ha sån musik på vinyl, (all musik egentligen). Annars är det väl skivmässor & skivhökar som gäller, har ej sett något återutgivet med dom på cd.
Lycka till, dom är helt klart värda att leta upp!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000