Author |
Topic |
|
Calle H
Member
147 Posts |
Posted - 2005/08/25 : 20:01:07
|
Hej.
Farsan har monterat upp en blocket-köpt sk stereo, som skulle få er att grimasera. Till denna har ahn sin vinylsamling med massa pundarmusik från 60-70 tal. Ett av banden heter Rare bird, och jag fastnade för dem efter ett tag. Kan inte hitta vettigt ställe att köpa dem, och är inte så sugen på att rippa MP3-or av vinyl. Någon som hört dem? Åsikter? Var köper man?
Dessa har fassan asså:
|
Med öl i gräset på en Opeth-konsert.
|
Edited by - Calle H on 2005/08/25 20:01:28 |
|
bibi50
Member
663 Posts |
Posted - 2005/08/26 : 01:40:17
|
Rare bird hade i början på 70 talet en mega hit - Sympathy. Deras sound bygger på orgel och piano och jag tror inte de hade gitarr. Deras sångare hade en kraftig röst och rent allmänt mycket duktiga. Har gjort totalt 2 eller 3 lp och försvann därefter |
|
|
pick-me-up
Member
1382 Posts |
|
Silversurfaren
fd. headonist
1075 Posts |
Posted - 2005/08/27 : 12:11:04
|
är det pundarmusik så har jag hört det [:-D] Rare Bird är väl nån symfonisk prog rock? jag minns inte exakt det var längesen jag lyssnade. jag minns att jag har sett några beg vinyler i sthlm om det kan vara någon hjälp. de vara billiga iaf så Rare Bird plattor bör väl inte vara alltför svåra att hitta. |
|
|
plysch
Member
183 Posts |
Posted - 2005/08/27 : 21:32:46
|
Hejsan! Rare Bird har gjort 6 lp's, varav den första är hur bra som helst tycker jag. Första släpptes -69, sista -75. 3:dje plattan Epic Forest är i fouldout utförande med en singel infälld i fouldout'en, rätt fränt. Dom brukar förekomma rätt ofta på Tradera.com för ganska billiga pengar, det är ju alltid roligast att ha sån musik på vinyl, (all musik egentligen). Annars är det väl skivmässor & skivhökar som gäller, har ej sett något återutgivet med dom på cd. Lycka till, dom är helt klart värda att leta upp! |
|
|
|
Topic |
|