HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Dianne Reeves
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/08/25 :  05:46:59  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
...finns med som sångerska på en av min favoritskiva.

Vilka av hennes egna skivor skall man inneha ?!

Fanns någa billiga på CDON.se

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2005/08/25 :  09:30:15  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag har själv flera stycken skivor med Dianne Reeves men ingen är så bra som de två live inspelningarna som SR har gjort. En från Stockholm Jazz 95 och den andra var möjligen från Konserhuset 98. Det gick en konsert i P2 med henne för någon vecka sedan. Det var en inspelning från Jazz 'Baltica 4/7-2004, också väldigt bra. Jag tror att Dianne Reeves är bäst live. Det finns också en Live DVD som tyvärr är en flopp. Det är synd att SR´s inspelningar inte går att få på CD. Gå in på www.allmusic.com och kolla där hur hennes skivor är bedömda.

Edited by - gcs on 2005/08/25 09:32:32
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2005/08/25 :  09:44:07  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag kollade själv på www.allmusic.com och ser att det är egentligen väldigt lite av hennes skivor som finns i Sverige....varför kan man fråga sig. Enligt vad jag kan se så ska man ha "I remember" -Quiet After the Storm - The Grand Encounter - That Day - In the Moment (som är en live konsert) - A Little Moonlight. Alla de här skivorna finns på CDon och kostar 79 spänn utom en som kostar hela 99 spänn.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000