HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Vad kör Keith Jarret med för HiFi-prylar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

SebastianG
Member

432 Posts

Posted - 2005/08/22 :  01:42:59  Show Profile Send SebastianG a Private Message
Nån som såg dokumentären, som lyckdes uppfatta vad han hade för stärkare mm i sitt hem? Jag tyckte mig se lite intressanta rör skymta förbi nämligen och avdelningen för onödigt vetande började genast fundera på detta!

Sebastian






"Still confused, but now on a higher level…"

Flyfisherman

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2005/08/22 :  18:04:12  Show Profile Send gcs a Private Message
Det jag såg var Mark Levinson. Det var ett mycket intressant program som tyvärr inte kommer i repris. Men den går att köpa på DVD. Keith Jarrett är en av mina absoluta favoriter och jag hade förmånen att lyssna och se honom på konserthuset.... var det förra året?
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2005/08/22 :  19:12:25  Show Profile Send eliot a Private Message
Det var en mycket trevlig och intressant dokumentär - men jag kollade inte in hifi-prylarna

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

SebastianG
Member

432 Posts

Posted - 2005/08/22 :  22:19:46  Show Profile Send SebastianG a Private Message
-Tja, rören jag såg skymta förbi kan ju ha varit från ECM-studion eller nåt... Mycket bra program som sagt, som säkert många missade pga sändningstiden. Jag gillade skarpt hans senaste grejor med tion som körde "standards" också! Någon som har tips på bra plattor från senare år med just denna trio?

Mvh Sebastian

"Still confused, but now on a higher level…"

Flyfisherman
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/08/22 :  22:44:45  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Som vanligt när det är konserter och liknande... Skumma tider.
Trevligt var det iaf..

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2005/08/22 :  22:47:28  Show Profile Send gcs a Private Message
Det mesta med KJ har 4 eller 5 stjärnor på www.allmusic.com. Jag har själv så gott som allt med honom men varför inte testa den skivan som han själv tyckte bäst om. "Spirit" heter den och är en dubbel CD som märkligt nog bara har tre stjärnor. Han spelar alla på skivan förekommande instrument som bl.a. indianflöjt. Du kan ju också testa "Changes" som är med den just nu aktuella trion.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000