HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 TOKREA på Radiolagret
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/08/19 :  14:35:20  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Åkte förbi Radiolagret i Göteborg häromdagen och såg att de hade TOKREA !!!!! Anledningen var att de firar 70 års jubileum !!!!!!! Priserna på realistorna var helt makalösa och jag känner att jag måste tipsa mina kära forumvänner om dessa fynd. Lite exempel:

Kuzma Stabi skivspelare med Stogi tonarm och Benz pickup, ordinarie pris 21500 kr, nu 12 000 kr.

Thorén TD850 skivspelare, ordinarie pris 13500 kr, nu 7000 kr

Amphion Xenon högtalare, ordinarie pris 34 000 kr, nu 14500 kr

Coplandpaket bestående av CDA 822 cd spelare, CTA 305 försteg och CTA 520 slutsteg, ordinarie pris 64 000 kr, nu 29 000 kr


Tänk vilken makalös anläggning till småpengar man får om man köper Coplandpaketet + Xenonhögtalarna och lägger på någon tusenlapp på kablar.



KÖP !!!!!!!!!!!

läs mer på: http://hello.to/hifi

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2005/08/19 :  14:38:41  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
När det regnar manna från himmelen så har den fattige ingen sked!
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/08/19 :  14:40:42  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Instämmer till 100% med föregående talare. Hade jag haft en lämplig sked hade den nu innehållet en högklassig vinylsvarv

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2005/08/19 :  14:48:49  Show Profile Send knoxville a Private Message
Jag hade mer eller mindre köpt Amphion Xenon högtalarna. Hade betalat handpenning, men det föll på att orginalkartongerna inte fanns kvar, kuddarna till basreflexen vara borta och plattorna till spikesen saknades. I och med att jag skall flytta tillbaka till lule om 8-9 månader kändes kartongerna väldigt viktiga till den långa transporten.

Lär ju vara ett av de bästa hifiköpen man kan göra. Tycker alla pratar gott om dem och de är lite av en drömhögtalare för mig iaf.

/Erik

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/08/19 :  15:37:56  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Ta nån annan låda då, ett mindre problem. Det blir dyrt emballage annars ju...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/08/19 :  15:49:26  Show Profile Send Per100 a Private Message
Såg i en annons att agenten i Malmö för Amphion hade utförsäljing till riktigt dumpade priser. Krypton till halva priset etc. Tror det varit svårt att ta betalt när man kan beställa dessa billigt på privatimport.

Edited by - Per100 on 2005/08/19 15:49:54
Go to Top of Page

Gurkan
Member

66 Posts

Posted - 2005/08/19 :  16:27:32  Show Profile Send Gurkan a Private Message
Typiskt bara för man precis köpt högtalare så reaar dom ut Xenon :( :(
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/08/19 :  16:50:55  Show Profile Send matte76 a Private Message
Jo, en ny Amphion Xenon kan man ju få för ca 20k från Soumi, jag var nära att beställa men kunde ej lyssna innan. Så det blev Vienna istället!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/08/19 :  16:56:40  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Det finns ingen komplett realista?

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

aaight
Member

208 Posts

Posted - 2005/08/19 :  18:02:51  Show Profile Send aaight a Private Message
nypris på kuzma stabi med stogi arm och benz pickup lär ju hamna runt 35-40000kr
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/08/19 :  18:47:49  Show Profile Send Drem a Private Message
Stefan:

Angående Coplandpaketet, kunde enheterna köpas separat också? Lite nyfiken på priset på Coplandcdn, även om jag inte har råd just nu

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2005/08/19 :  19:59:01  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
"Tokrean" är för att de troligtvis kommer lägga ner affären. Se denna tråden:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7339

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/08/20 :  07:19:37  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Om jag förstod saken rätt så kunde man inte köpa Coplandpaketet i delar utan bara som paket.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2005/08/20 :  10:17:38  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Har de redan slagit igen? Deras hemsida fungerar inte längre.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2005/08/20 :  11:37:44  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Tråkigt.
Ett tydligt tecken på det minskade hifi-intresset.
Radiolagret har ju valt att inte följa med tiden och satsa på hembio.
Det håller naturligtvis inte i längden.
Ett annat oroande tecken är alla oköpta hifitidningar i tidningsställen.
Vad kommer det att medföra?

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2005/08/20 :  11:47:54  Show Profile Send MatsT a Private Message
För oss "gamlingar" är det en mycket tråkig utveckling! Radiolagret har varit en av de bästa butikerna genom åren och försvinner den blir det lite tomt.

Det verkar inte finnas så mycket framtid i mellanprissegmentet för HiFi, dyrare grejor finns det marknad för och också möjlig lönsamhet. Billiga grejor säljs naturligtvis i massor men knappast i specialbutiker utan via Internet eller stora varuhus. Jag tror inte de yngre riktigt förstår vad de kommer att missa men å andra sidan är de väl inte intresserade för då hade det sett annorlunda ut...
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2005/08/20 :  11:52:11  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Med större utbud av allting så är det färre som satsar på något enstaka intresse.
Vi hifinördar kommer snart att stå i en monter bredvid Neanderthalarna.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2005/08/20 :  12:10:05  Show Profile Send Gebex a Private Message
Jag passerade deras butik idag. Dörren var öppen och folk kom ut och in. Butiken verkade inte ha upphört vad jag kunde se.
Go to Top of Page

boombox
Member

759 Posts

Posted - 2005/08/20 :  19:42:26  Show Profile Send boombox a Private Message
Ja, det skulle vara riktigt tråkigt om dom slog igen. Köpte mina första hifi-prylar där för drygt 20 år sedan. Vet ingen som är så duktig som dom killarna när det gäller att kombinera ihop passande komponenter till rimliga priser.
Go to Top of Page

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2005/08/20 :  20:19:37  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message
Det är alltid tragiskt om en seriös HiFi butik ger upp. Jag hoppas att övriga Göteborgsbutiker överlever. Göteborgsbutikerna har i de flesta fall en mycket god servicenivå, förutom nämnda Radiolagret, så förtjänar, HiFi Stället, Ågrens och Tonläget en eloge, vi skall inte heller glömma "nästan" Göteborgska HiFi Consult.
Beträffande i tidingsställen kvarvarande HiFi tidningar, så är jag inte så förvånad, ingen av de svenska tidningarna är läsvärda i dagsläget.
HiFi & musik är bedrövligt dålig, och High fidelity är visserligen lite bättre, men inehållet är synnerligen tunt, och priset hutlöst för vad man får.
Den bästa skandinaviska tidningen numera tycker jag numera är Norska Fidelity.

"the bitterness of low quality,
remains long after,
the sweetness, of low price"
//Leif

Edited by - Leif Eriksson on 2005/08/22 15:19:39
Go to Top of Page

Big Pete
Member

224 Posts

Posted - 2005/08/20 :  22:31:21  Show Profile Send Big Pete a Private Message
Norska Fidelity är ute i vårt land och raggar prenumeranter, har själv "åkt dit" och betalat för sex kommande utgåvor. En synnerligen ödmjuk och kunnig redaktion och en lite lyxig känsla av tidningen som gör att man gärna sparar den. Beträffande Radiolagret i Gbg. så är det med vemod, om ryktena är sanna, att se dom bägge lite udda bröderna slå igen. Den tydliga fanatism för vissa produkter och märken och en smula kärvhet hos Radiolagret, var ett avbrott i den vanliga krängarmentaliteten som man vanligtvis stöter på. I slutet på sextiotalet leddes jag in i HI-Fi-världen med inköp av Quad 33/303, Thorens TD150 av nämda firma. Ett par kolboxar i lån från en bekant och lyckan var enorm. Köpte ett par Quad 11L till vardagsrummet för något år sedan av samma bröder. Vill nog påstå att upplägget i butiken, var i stort sätt detsamma som för 35 år sedan.

PSET-High Smile Value Per Watt!
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2005/08/20 :  23:51:17  Show Profile Send Timbre a Private Message

Beträffande tidningarna på hyllan kanske Internet spelar en viss roll...
Läste en gång i tiden fem olika hifitidningar kontinuerligt
men numera blir det bara dansk-svenska HIGHfidelity.

Edited by - Timbre on 2005/08/20 23:52:18
Go to Top of Page

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2005/08/21 :  00:01:26  Show Profile Send tommypeters a Private Message
quote:
Har de redan slagit igen? Deras hemsida fungerar inte längre.

Deras hemsida fungerar. Kanske var något tillfälligt problem.

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page

Dea
Member

56 Posts

Posted - 2005/08/22 :  19:48:24  Show Profile Send Dea a Private Message
Vem är generalagent för Amphion ? blev klart sugen på Argon högtalarna

/Dea
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2005/08/23 :  00:32:52  Show Profile Send esl a Private Message
I göteborg finns ju (förutom de ovan nämnda olika butikerna) även Stridbeck, TeleHå, Ljudkällarn och HiFiklubben, och alla har dom lyssningsrum..
Personligen hör jag till "bovarna" som lyssnat mycket hos Radiolagret men köpt väldigt lite där.
Anser Radiolagret som den mest seriösa butiken i Göteborg. Och med seriös menar jag Ärlig.
Dom har aldrig sålt grejjer som dom inte tyckt om, och dom har båda mycket bra omdömme.
Med bra omdömme menar jag att dom uppskattar de kvaliteér i ljudåtergivningen som jag.

Vi hoppas alla att det bara är rykten, och jag lovar att jag skall handla där så fort jag kan.
/esl

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.

Edited by - esl on 2005/08/23 00:34:50
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2005/08/23 :  00:45:26  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
I göteborg finns ju (förutom de ovan nämnda olika butikerna) även Stridbeck, TeleHå, Ljudkällarn och HiFiklubben, och alla har dom lyssningsrum..


Det finns en till på Götabergsgatan 18:

http://www.martendesign.com/svenska/index_2.html

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000