HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Thule Spirit DVA150B
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kari
Member

90 Posts

Posted - 2005/08/19 :  10:39:33  Show Profile  Visit Kari's Homepage Send Kari a Private Message
Tjo!
Ska imorgon åka och lyssna på en Thule Spirit DVA150B http://www.thule-audio.com/products/dva150b.htm.

Nu undrar jag om någon här äger en sådan och/eller har några uppfattningar om den? Bra och dåligt? Den har allt jag behöver, dvs. kan spela HDCD, DVD-A och har balanserade utgångar.

Tack på förhand,

Kari

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2005/08/19 :  15:41:49  Show Profile Send ryst a Private Message
Har modellen över, DVA250 DigitII. Har du pengar över så skulle jag rekommendera dig att köpa till DigitII-kortet om du nu inte har en extern DAC.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

pewe
Member

335 Posts

Posted - 2005/08/20 :  10:34:03  Show Profile Send pewe a Private Message
En multispelare. Skall definitivt köras balanserat och ger troligen ganska mycket för pengarna. Är nog inte det sista i cd-avspelning ang. upplösning etc. men man får ju så mycket mer som du så riktigt säger. Fundera på om du vill ha den här istället för en renodlad cd-spelare. Kan ju användas som transport om du vill uppgradera med extern DAC. Men då rinner det iväg...

Vid lyssning tillsammans med Thule IA150B tyckte jag DVA150B lät fint, en bra matchning med stärkaren. Gav ett neutralt intryck. Fin bas. DigitII var monterat och det gav ljudet en extra skjuts. Så om du vill ha en mångsidig spelare som i synnerhet passar bra till Thules stärkare tror jag att du är på rätt spår. Ett tips är att prova flera spelare i hemmiljö med din egen utrustning så upptäcker du att det är stor skillnad på ljudkaraktär. Ha inte för bråttom!
Go to Top of Page

Kari
Member

90 Posts

Posted - 2005/08/20 :  16:18:06  Show Profile  Visit Kari's Homepage Send Kari a Private Message
Tack för alla tips!
Det blev ingen Thule för min del pga. bemötandet hos Hifiklubben. Så jag letare vidare.
Primare DVD30 verkar sjysst men kostar lite väl mycket.

/KAri
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2005/08/20 :  20:37:26  Show Profile Send denada a Private Message
Vilken ort var du på? Kan vara bra att veta...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

Kari
Member

90 Posts

Posted - 2005/08/21 :  09:13:43  Show Profile  Visit Kari's Homepage Send Kari a Private Message
Uppsala. Vi hade kommit överens om en grej vilket inte visade sig stämma överhuvudtaget.
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2005/08/21 :  12:55:08  Show Profile Send denada a Private Message
Sådant är ju hur trist som.... Kommer man överens om en grej så ska det ju gälla... tycker jag... ialla fall... men det är ju jag det...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

hifi-carl
Member

130 Posts

Posted - 2005/08/21 :  15:08:53  Show Profile Send hifi-carl a Private Message
Hifiklubben Uppsala blir jag ofta besviken på. Har varit med om att de t.ex. lämnat kunder, mitt i ett samtal om en produkt, för att svara i telefon. Att de inte har något avskilt lyssningsrum där man får vara "i fred" är också störande men det är ju förstås inte personalens fel.

Den nyöppnade klubben på Sveavägen i Sthlm kan jag dock varmt rekommendera, mycket trevlig och tillmötesgående personal! Tar mig numera dit istället när jag vill titta/lyssna på något ur klubbens sortiment.

Om jag hade råd så skulle jag.....
Go to Top of Page

Burner
Starting Member

49 Posts

Posted - 2005/08/21 :  20:46:16  Show Profile Send Burner a Private Message
Jag har en DVA150B med DIGIT II kortet. Helt underbar maskin, både i musik och dvd-uppspelning. Kan varmt rekommendera den.

"Förr i tiden gifte man sig när man lärt känna varandra, idag skiljer man sig istället"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000