HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Hal blir moderator på musikforumet!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/08/16 :  22:51:39  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Ny moderator på HiFiForum.nu!


Det känns som vi har hittat HELT rätt, nu när Hal har tackat JA till att bli moderator för Musikforumet.


Det är väl knappast någon som har missat Hals musikrecensoner eller liverepotage, samt en aktiv deltagare och lekledare i Röda Tråden.

http://www2.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40908&
http://www2.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=38491&
http://www2.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=31434&



Hal, du får väl berätta lite kort om dig själv och ditt förhållande till musik,

Välkommen i gänget,
/Zalve

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2005/08/16 :  23:58:28  Show Profile Send Cyber a Private Message
Kalaskul

/Cyber
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/08/17 :  02:50:57  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Grattis HAL!

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/08/17 :  09:37:20  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Härligt att vänliga personer ta på sig jobbet att driva forat vidare!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/08/17 :  11:18:55  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Välkommen!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2005/08/21 :  21:54:16  Show Profile Send hal a Private Message
quote:
Hal, du får väl berätta lite kort om dig själv och ditt förhållande till musik,


Tackar för välkomnandet och förtroendet
Har varit intresserad av "riktig" Hifi först senaste åren. Däremot har musik varit ett stort intresse under många år alltsedan 70-talet.
Mina första skivor var Made in Japan med Deep Purple, Pinups (David Bowie) och följdes av en rad andra, Alice Cooper, CCR mm.
Har haft förmånen att se många legendariska band på 70-talet live som Eagles, Supertramp, Thin Lizzy, David Bowie.
Sedan kom New wave och Punken som låg väl i fas med min egen stökiga period. Six pistols, Graham Parker med det fantastiska albumet Squeezing out Sparks samt punkbandet Grisen skriker som spelade live i Slottskogen var några av höjdpunkterna .
Sedan kom 80-talet och MTV med alla musikvideos som jag blev helt fascinerad av.
För att inte bli långrandig så fick mitt nyvunna hifi-intresse mig att ta upp musikintresset lite mer seriöst. Idag är jag ständigt sökande, ständigt letande, ständigt njutande av musik i alla dess former. Från Gillian Welsh avklädda folk-rock till Dream Theaters ekvilibristiska pompösa proggressiva hårdrock.
Försöker spränga genregränser inom musiken för att hitta ny icke förutsägbar musik.
Hoppas med min medverkan här kunna bidra till att fler artister och skivor upptäcks. Hoppas också att det kan leda till att fler upptäcker vårt fantastiska musikforum och fler vågar testa nya genrer inom musiken.
Skall själv bidraga med tips, recensioner, ideer och ett och annat bildreportage från live-konserter.


Veckans skiva, här !

Edited by - hal on 2005/08/21 21:56:18
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2005/08/21 :  22:42:34  Show Profile Send Mattias a Private Message

Kanon!
Hal, härlig inställning till musik du har

Mvh Mattias
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2005/08/22 :  00:25:11  Show Profile Send hal a Private Message
quote:
Kanon! Hal, härlig inställning till musik du har

Tack !!

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000