HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 arbets(kamrat)?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2005/08/13 :  21:56:12  Show Profile Send garmen a Private Message
jag som är en glad mtb motionär cyklar till och från jobbet och har kläder där efter också. så ifall det regnar som det gjorde idag. något så otroligt. klart att man tar på sig regnkläder. kommer till jobbet som en dränkt katt. och hoppas då att jag kan låna min kolegas bil för att då kunna åka hem och svida om så efter som jag var blöt in på skinnet. dvs en del av kläderna jag skulle jobba i. och det finns inte en chans i helvete att det skulle torka tills jag slutade.

tror ni då att jag fick låna hennes bil ?!? NÄ. för att hon fick inte betalt för det. då sa ja att det var ju själv klart om hon vill ha pengar för 10 min bilkörning så får hon ju det. men fortfarande nej. fick inget bra svar varför heller. så då tyckte jag att kan jag ju lika väl åka hem och sjukskriva mig för jag kommer ju bli sjuk i vilket fall som helst. efter det så ringde jag vår chef. och han sa att jag skulle ta en taxi så skulle vi lösa det sedan. sagt och gjort så tog jag en taxi som gick på 290 spänn t/r bara för att min *fula svordommra* till arbetskamrat inte vill låna ut sin bil.

så låt mig och alla andra höra vad ni har för några jubelidioter till arbets(kamrater)

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/08/13 :  22:36:48  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Uscha... sånt har jag svårt att förstå. Man vill ju hjälpa så gott det går!


Go to Top of Page

ART
Member

145 Posts

Posted - 2005/08/13 :  23:26:40  Show Profile Send ART a Private Message
....fast jag hade inte velat ha min bilklädsel dränkt jag heller.... Inte hennes fel att du valt det transportmedel du gjorde och inget ombyte har (varesig med eller liggande på jobb). Eller hur?
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/08/13 :  23:40:54  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Hur kan du komma som en dränkt katt i regnkläder? Antingen har det regnat och blåst helt fantastiskt mycket, eller så behöver du ett bättre regnställ, alternativt ett ombyte på jobbet!

Håller med om att det var lite småsinnt att inte låna ut bilen, snyggt att chefen ställde upp!

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125

Edited by - LeoArietis on 2005/08/13 23:41:31
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/08/14 :  00:35:02  Show Profile Send edison a Private Message
"så låt mig och alla andra höra vad ni har för några jubelidioter till arbets(kamrater)"

Näää, några j-idioter har jag inte på mitt jobb som tur är...
Även om jag nu inte kommer med blöta kläder så har ju annat hänt (typ tomt startbatteri etc) hehe, som gjort man behövt lite assistans på ett eller annat vis, vilket jag hittils fått (och gett) vid behov.

Undrar också jag hur man kan bli sjöblöt i regnväder, MED regnkläder...

Ang evt blöt bilstol; en handduk eller nåt under den blöte olycksfågeln så hade hon väl lätt kunnat låna ut bilen, oavsett pengarna (?)


SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2005/08/14 00:37:40
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2005/08/14 :  03:46:25  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Jag tar med mig kläder till jobbet och bytar om där, nästan varje dag under sommaren. 35 grader varmt blir man ganska svettig av.....

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2005/08/14 :  08:22:58  Show Profile Send garmen a Private Message
regnade något otroligt mycket igår, bor i borås. så det förklar säkert mycket. har arbetskläder på jobbet i form av en tunn t-shirt och ett par tunna byxor. men problemet är ju att man skall kunna ta sig hem också. man vill ju inte gärna sätta på sig blöta kläder när man skall hem.

//garmen

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen

Edited by - garmen on 2005/08/14 08:23:41
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000