HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Yamaha AX-470.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/08/13 :  15:28:52  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Hej o hå!

Såg en billig annons på denna stärkare, 400kr.

Har sett dem ute för ~1500kr.

Är det någon som har några erfarenheter av förstärkaren?

Jag menar, för så lite $$$ kan det ju vara kul att testa.

Bilder:




Ser ganska rejält ut för 400kr + att det ingår fjärr.

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2005/08/13 :  17:34:33  Show Profile Send KennethS a Private Message
Hade en AX590 själv. Gick att spela som f*n med den!

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/08/13 :  18:36:39  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Hehe.. storebror mao?
Vad lämnade den effektmässigt?

Förutom att man kunde spela som f*n med den (hyfsat ointressant) hur var ljudkaraktären?

Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/08/14 :  09:23:33  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Hade precis som KennethS en Ax590 (den står fortfarande här hemma) den vart specad i 2*110w, men om det var RMS eller någon annan mysko enhet, låter jag vara osagt. Den drev det mesta i högtalarväg som jag matade den med (Cerwin vega undantaget) Design mässigt så är 590:n rätt snygg eftersom alla funktionerna döljs under en lucka.

Ljudkaraktären skullje jag vilja påstå var/är rätt neutral, fast med vissa tendenser till dragning åt det ljusare hållet.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/08/14 :  10:38:32  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Labbe:

Tack för svaret. 470:n är ju tvärful alá de flesta 90tals-stärkare under 5000kr.

Ljusare.. hoppas det, klarar inte av "varmt, mörkt" ljud..


Men visst är det ett fynd för 400kr!?


EDIT
Det var lite skrap när man byter ingång.. fast det lär bara vara ett litet klapp.. som DIY:are är det nog inga problem.



Edited by - m_persson79 on 2005/08/14 10:40:07
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/08/14 :  23:32:09  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
även min 590 är tillverkad på 90 talet och jag tror den kostade under 5 papp då det begav sig. Men den vart klart värd de slantarna jag gav för den.

kolla lödningarna om du ändå håller på att rota i den, då flera av lödningarna i min har gett upp (bla högtalar kontakterna och pre out glappar/de så man var tvungen att ha cd direct eller pure direct inkopplat för att det skulle låta ur bägge kanalerna)

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000