HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Någon som bloggar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/08/13 :  00:15:52  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Weblog, webblogg, webblog webb-blog, blog, blogg. ja. Kalla det vad man vill. Det är ett ganska stort fanomen på nätet.

Är det någon här som skriver själv? eller har en som de själva läser dagligen eller lite då o då?

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2005/08/14 :  10:39:19  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Skriver lite om konserter och annat kul i min blogg.

http://fisherking.blogg.se/
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/08/14 :  15:31:40  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Gjorde det för länge sen, på tiden då det hette "reload",
Brukar läsa Annica Tiger reload/blogg, när jag har tid.
En kvinna som gjort mycket för HTML-sverige.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2005/08/14 :  15:44:20  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Kan någon förklara på begriplig svenska vad blogg är och varför det finns?
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/08/14 :  16:02:54  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Pjotre - det är ungefär som en dagbok fast på internet. Webb-log.



Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2005/08/14 :  16:05:38  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Okej, ungefär som jag trodde då... Men vad jag inte förstår är varför man vill att omvärlden skall läsa ens dagbok och heller inte vem som är intresserad av andras dagböcker...
Men det är ju bara mina egna högst personliga åsikter...
Blogga på ni!!
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/08/14 :  16:09:39  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
ofta handlar de om något specifikt som kan intressera många. Eller så skriver man för sina vänner och ibland är det folk som läser ens blogg regelbundet utan att ens känna en.. rätt skoj faktiskt :)


// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/08/14 :  16:56:51  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det finns en del som har betydligt mer sting i sina bloggar, än tidningarnas Kollumnister.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2005/08/14 :  18:19:41  Show Profile Send brewitz a Private Message
Uppenbarligen finns det bloggar och bloggar. Ett exempel är http://www.livenetmusic.com. Denna site är uppbyggd med "bloggteknik" men liknar kanske inte en dagbok. Livenetmusic hostas av www.typepad.com som är en hyfsad startpunkt om man vill komma igång med sin egen blogg.
Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2005/08/14 :  20:23:07  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Måste säga att jag skriver mest för min egen skull. Det är rätt kul att gå tillbaks och lästa vad man hade för idéer och tankar några månader tillbaks.
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2005/08/14 :  22:13:50  Show Profile Send DIESEL a Private Message
jag har vart sjuk nu under veckan så idag tog jag mig tid att göra min egna blog. Tänk vad mycket man kan få uträttat när man har det tråkigt hehe

Jag kommer att förena 2 av mina intressen , whisky och musik i denna blog med whisky som det stora ämnet.

Jag har tidigare försökt att hålla ordning på mina betyg som jag har satt på whisky men det har aldrig hållit i längden. Tänkte att genom en blog få det att bli lite mer långlivat . Det är ofta i samband med musiklyssning som jag gärna tar mig ett glas singelmalt. Därför kommer det följa med ett skivtips vid varje betygsättning av en whisky ....

Min blog: En Maltjägares Troféer

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000