HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 JMlab i Norrbotten?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2005/08/12 :  10:21:44  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Tjosan!

I min Jakt på den bästa budgetstativaren känner jag att det vore närmast ohövligt att inte ha provlyssnat på JMlab's Chorus 706S. Bosatt i Piteå som jag är (sedan bara ett år tillbaka) undrar jag om det finns nån butik här uppe i norr som för JMlab?

Tack på förhand!

Edited by - MullBenkt on 2005/08/12 17:41:26

dali
Member

322 Posts

Posted - 2005/08/12 :  14:08:55  Show Profile Send dali a Private Message
Tyvärr tror jag inte det finns. Takt & Ton i Luleå tar in det mesta, men jag har inte sett JMLab där, är dock ett tag sedan jag var förbi.

--- Den som jämför med något billigare kan ibland känna sig riktigt jävla rålurad ---
--- Har absolut ingen koppling till Dali högtalare ---
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2005/08/12 :  17:04:55  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message
Långt mellan Pite och Ume? Fick jag stavningen rätt? Tror att RC- Ljud och bild tar in Focal.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2005/08/12 :  17:39:06  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Takt&Ton tar inte in JMlab, tyvärr, annars hade det varit en schysst lösning på problemet!

Beat: Ja, egentligen stavas det väl Piteå och Umeå, precis som Råneå och Luleå, men man uttalar aldrig/mycket sällan det sista å'et.

Mellan Umeå och Piteå är det ca 20 mil, och någon bil äger jag inte.
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2005/08/12 :  18:29:44  Show Profile Send stargazer a Private Message
Sedan kanon-affären Bossanova (som hade JM Lab) lades på is, så finns ingen annan Hifi-affär i norrbotten än Takt & Ton. Som de flesta som varit där känner till, så har de en stark preferens mot Skottland till

Närmsta affären förutom T&T är nog Ljudshopen i Skellefteå. Slå dem en pling, de kanske har något lämpligt?

cheers / stargazer
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2005/08/12 :  19:17:12  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Tack stargazer! Det finns visserligen Ljudverkstan här i Piteå också, men dom har bara Mordaunt-Short (stavning?), ARL/Jordan, Proson och Velodyne.

Ingen Pitebo som sitter hemma med ett par JMlab Chorus 706S som man kan få provlyssna?

Så himla många som prisar diskanten, men säger att den är aningens tunn. Men tunn, på vilket sätt?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000