Author |
Topic |
|
MullBenkt
Member
1276 Posts |
Posted - 2005/08/12 : 10:21:44
|
Tjosan!
I min Jakt på den bästa budgetstativaren känner jag att det vore närmast ohövligt att inte ha provlyssnat på JMlab's Chorus 706S. Bosatt i Piteå som jag är (sedan bara ett år tillbaka) undrar jag om det finns nån butik här uppe i norr som för JMlab?
Tack på förhand! |
Edited by - MullBenkt on 2005/08/12 17:41:26 |
|
dali
Member
322 Posts |
Posted - 2005/08/12 : 14:08:55
|
Tyvärr tror jag inte det finns. Takt & Ton i Luleå tar in det mesta, men jag har inte sett JMLab där, är dock ett tag sedan jag var förbi. |
--- Den som jämför med något billigare kan ibland känna sig riktigt jävla rålurad --- --- Har absolut ingen koppling till Dali högtalare --- |
|
|
Beat
Member
1505 Posts |
|
MullBenkt
Member
1276 Posts |
Posted - 2005/08/12 : 17:39:06
|
Takt&Ton tar inte in JMlab, tyvärr, annars hade det varit en schysst lösning på problemet!
Beat: Ja, egentligen stavas det väl Piteå och Umeå, precis som Råneå och Luleå, men man uttalar aldrig/mycket sällan det sista å'et.
Mellan Umeå och Piteå är det ca 20 mil, och någon bil äger jag inte. |
|
|
stargazer
Member
445 Posts |
Posted - 2005/08/12 : 18:29:44
|
Sedan kanon-affären Bossanova (som hade JM Lab) lades på is, så finns ingen annan Hifi-affär i norrbotten än Takt & Ton. Som de flesta som varit där känner till, så har de en stark preferens mot Skottland till
Närmsta affären förutom T&T är nog Ljudshopen i Skellefteå. Slå dem en pling, de kanske har något lämpligt?
cheers / stargazer |
|
|
MullBenkt
Member
1276 Posts |
Posted - 2005/08/12 : 19:17:12
|
Tack stargazer! Det finns visserligen Ljudverkstan här i Piteå också, men dom har bara Mordaunt-Short (stavning?), ARL/Jordan, Proson och Velodyne.
Ingen Pitebo som sitter hemma med ett par JMlab Chorus 706S som man kan få provlyssna?
Så himla många som prisar diskanten, men säger att den är aningens tunn. Men tunn, på vilket sätt? |
|
|
|
Topic |
|