HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 KEF iQ-series
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2005/08/05 :  18:07:00  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Jag vet inte hur nytt eller intressant detta är för er, men jag var mest nyfiken på om någon har provlyssnat nån högtalare ur serien?

För er som tycker jag pratar i nattmössan; KEF har uppgraderat sin Q-serie, vilket innefattar nya kabinett (endast några avvikelser i mått - formen densamma), nya material, omarbetat element, ny finish (valnöt) och lite andra värden (beroende på omarbetat delningsfilter, som jag förstått det). Serien heter iQ och ersätter den gamla Q-serien. Finns att skåda på www.kef.com

Jag lyssnade för inte så länge sedan på KEF Q1, men blev inte särskilt engagerad. Upplevde ett "lådigt" ljud och lite klen midbas och topp. Vore kul om den nya serien resulterade i att råda bot på dessa skrupler.

C.Matsson
Member

62 Posts

Posted - 2005/08/25 :  13:35:54  Show Profile Send C.Matsson a Private Message
Såg att Kef iQ3 fick ett EISA Award 2005.

"KEF’s Uni-Q concentric drive-units continue to evolve in the new iQ Series. And the iQ3 model – ideal for bookshelf or stand mounting – is an excellent first buy for price-conscious customers in search of high-quality listening. The new magnetically-shielded 160mm driver features a die-cast basket, which with help from a front-firing bass-reflex port and carefully profiled cabinet, allows the iQ3 to deliver weight, detail and dynamics. This KEF enclosure shows you don’t need a big box or a big budget to enjoy real musical pleasure."

ingen som lyssnat på dom?

edit: länk till EISA http://www.eisa-awards.org/

http://www.krs-one.com/

Edited by - C.Matsson on 2005/08/25 13:36:55
Go to Top of Page

DVDHUSET
Member

75 Posts

Posted - 2005/08/25 :  17:09:03  Show Profile  Visit DVDHUSET's Homepage Send DVDHUSET a Private Message
Borde det inte vara!
Eftersom det inte har blivit släppta än.......
På den breda fronten dvs....

Så fort det släpps tar Vi in dem...
Har hört att mycket är nytt, både ute o innanför.
Så stora förväntningar på en lovad mycket bättre serie än Q.

Mvh
Mathias

En parasit överlever inte utan sin värd.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000