HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Erfarenhet av elektrisk målarspruta?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/08/04 :  14:23:12  Show Profile Send Roq a Private Message
Jag ska måla om ett bord och stolar och vill att det ska bli fint. Bäst resultat blir det säkert om jag lämnar in hos en målare men jag tror tusenlapparna lätt springer iväg då...

Nån som har erfarenhet av elektriska sprutpistoler? Blir det bra resultat? Det finns ju flera att välja på på diverse lågpriskedjor - nån spruta som är extra bra/ nån jag ska akta mig för?

Edited by - Roq on 2005/08/04 14:25:15

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2005/08/05 :  09:46:51  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Generellt sett; Ja, du ska akta dig för alla. Det finns en anledning till att de är billiga, och de proffsen använder är dyra och tryckluftsdrivna.
Varför köper du inte en fin pensel istället och målar dem för hand, om du absolut inte vill lämna in dem? Med en fin pensel får du en yta som nästan ser sprutad ut.
Prova ring runt till billackerare i området där du bor, det finns säkert någon som sprutar dem till dig för en billig peng om du gör grundarbetet själv.
Om du inte kan måla med spruta tror jag du ska undvika det. Det är bra mycket svårare än man tror. Och jag tror inte det är värt den mödan du måste lägga på jobbet att spara de pengarna det skulle kosta att ha ett proffs göra det.

Men, det är bara min åsikt som gammal billackerare, du väljer själv.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/08/05 :  11:50:43  Show Profile Send Roq a Private Message
Bra tips där med bilverkstad. Ska höra med min närmaste som ligger knappt 100m hemifrån .
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2005/08/05 :  12:47:02  Show Profile Send Draken a Private Message
Om nu "Proffsen" inte vill hjälpa till, kan du söka efter "WAGNER:s varmluftpistoler".
Finns i ett flertal utföranden som är "lätta" att måla med och kostar från en tusenlapp och upp till yrkesnivåer?!
Jag lånade min brors apparat och sprutade både Högtalare och Dörrar och det blev Mycket bra, och det - utan att ha gjort det förr.
Prova dig fram på något skräp först bara!

Ex kan du låta stora saker så som dörrar med mera, ligga ner (jag lade dom på ett bord) och ta en sida i taget istället för att hänga dom - om du är osäker.


Dessutom var det "kul" att måla.
Tag vattenbaserat - lätt att göra rent och kladda med.

Lycka till, å hoppas att du får hjälp av gubbarana bredvid!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000