HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Vilket företag?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Schantz_Audio
Fd. The_Groupie

70 Posts

Posted - 2005/08/01 :  01:32:57  Show Profile Send Schantz_Audio a Private Message
Jag har för mig att det fanns en tråd här för ett tag sedan som ledde till ett företag där man kunde designa sina egna front- och bakpaneler. Sedan beställa dem. Man laddade ner ett program från deras hemmsida och designa med. Vet någon vilket företag och vilket program jag menar? Om någon har gjort detta skulle det vara kul att få reda på resultatet, blev panelerna bra?

Tack på förhand
The_Goupie

The_Groupie

Tobias_Sv
Member

330 Posts

Posted - 2005/08/01 :  01:51:19  Show Profile  Visit Tobias_Sv's Homepage Send Tobias_Sv a Private Message
http://www.schaeffer-ag.de
Go to Top of Page

Schantz_Audio
Fd. The_Groupie

70 Posts

Posted - 2005/08/01 :  10:19:50  Show Profile Send Schantz_Audio a Private Message
Tack Tobias_Sv det var precis det företaget jag mena!!!!!

Mvh The_Groupie

The_Groupie
Go to Top of Page

Fimax
Member

530 Posts

Posted - 2005/08/01 :  12:36:11  Show Profile Send Fimax a Private Message
Jag har beställt frontplattor till ett par diskanter, de blev väldigt bra.

Vad du ska tänka på är att de använder sig av färdig-eloxerade plattor, så alla skärytor blir aluminiumfärgade.

Dessutom, om du ska ha flera paneler kan du göra de på en platta, i ändarna på varje panel gör du en mm förbindning som du sedan själv kan såga bort. På så sätt kan du spara par kronor.

/filip




Go to Top of Page

martikainen
Starting Member

16 Posts

Posted - 2005/08/01 :  13:07:28  Show Profile  Visit martikainen's Homepage Send martikainen a Private Message
Det där såg ju riktigt trevligt ut, blir nog att beställa en skylt när jag sätter igång med projektet. Någon som har koll på priser för tex en 15*5cm panel med en logga på?
Go to Top of Page

Lasse Å
Member

118 Posts

Posted - 2005/08/01 :  13:45:25  Show Profile Send Lasse Å a Private Message
martikainen: Ladda hem programmet, designa det du vill ha, tryck på knappen uppe i högra delen av fönstret med en euro-symbol på så får du upp en kostnadsberäkning direkt.
Go to Top of Page

martikainen
Starting Member

16 Posts

Posted - 2005/08/01 :  20:25:57  Show Profile  Visit martikainen's Homepage Send martikainen a Private Message
Tackar lasse :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000