HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Ni som läser biltidningar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/07/31 :  23:07:41  Show Profile Send Roq a Private Message
Har börjat fundera på att köpa lite mindre bil.
Ni som kollar av nyheter, tester och recensioner av bilar kan gärna få komma med lite tips på vilka bilmodeller jag bör titta på.

Vill ha en lätt beg.(02-03 och framåt) mellanklass- eller större kombismåbil, som ser bra ut, drar lite mindre soppa än den nuvarande (mindre än 0,8 blandad) (diesel också OK).
Det ska gå in en barnvagn i bak. Ett plus är om den är godkänd för att dra släp upp i 1400kg-klassen.

Jag gillar utseendet på Volvo V50 och Peugeot 407 SW men båda kostar lite för mycket. Om vi skulle sälja nuvarande bil så får vi väl kring 140´ kr och mer än vad vi får ut för den blir det inte.

Kom med tips!

Edited by - Roq on 2005/07/31 23:08:51

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2005/07/31 :  23:25:12  Show Profile Send JonasY a Private Message
Volvo S60? Går det månne i en barnvagn där bak? Inte direkt liten och drar väl lite mer men är jäkligt skön att åka i + extremt krocksäker och håller värdet bra. Dessutom är det ju en Volvo Senaste V40 modellerna är väl också de rätt hyffsade, har ju alltid Volvofaktorn Saab 9-5 är modern och rätt billig men även den stor som ett hus.

Peugeot 307 SW då, om du gillade 407SW? Ford Mondeo fick bra kritik när den kom, finns billigt beg. Mazda 6 fick också bra kritik och kan anses rolig (både se på och att köra). Toyota Avensis är zzz men japan = går för alltid. "Nya" Audi A4 Avant går att hitta i prisklassen, dock är ju en sådan bil i allmänhet lite dyrare men i gengäld får man tysk kvalité Snygg också.

Vet inte om det är av miljömässiga skäl du vill att den skall dra mindre än 0,8, men är det ekonomiska skäl tänk på att värdeminskning förnmodligen är den största "kostnaden" (om du inte kör något förbannat mycket dvs.).

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/07/31 :  23:37:17  Show Profile Send Roq a Private Message
JonasY:

Ja, Peugeot 307 är en modell jag funderat på. Ska kolla in vanliga kombin och SW. Jag tycker SW är mycket snyggare men frun tycker att det praktiska går före...
S60 har jag aldrig kollat på - kollas.
9-5 - stor och "billig"?? Det visste jag inte
Mazda 6 har jag kollat på förut. Jag tyckte den var alldeles för bullrig i kupén vid landsvägskörning - en snygg bil annars...
Ja japaner som Avensis kanske inte är världens roligaste men jag tar gärna tips på japaner också, både Toyota och Mazda är väl rätt hållbara.
quote:
men är det ekonomiska skäl tänk på att värdeminskning förnmodligen är den största "kostnaden"

Ska jag tänka på! Tack för tips
Go to Top of Page

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2005/08/01 :  06:45:44  Show Profile Send Llönnblom a Private Message
En på jobbet köpte 307-kombin och han gnällde på högt motorvarv i landsvägsfart.Stolarna är väl kanske inte heller dom bästa.Tänk på dom sakerna om du ska provköra.

Jag har tyvärr inga egna tips på bilar.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000