HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 METALTOWN den 30/7.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/07/30 :  09:46:28  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Idag är det dax för lite Rammstein, Tiamat, Apocalyptika, Hammerfall mm örongodis.

Är det fler Forumslingar som skall gå???

Edited by - Circlomanen on 2005/07/31 11:54:58

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2005/07/30 :  10:27:39  Show Profile Send DIESEL a Private Message
japp , första groggen är planerad om 2 timmar tillsammans med mina kamrater :)

Sen har man 10 timmar med musik framför sig med bland annat Rammstein som man har längtat att få se live. Det skall bli hur kul som helst ... Tur att man har krypavstånd hem inatt

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/07/30 :  10:46:26  Show Profile
Vart är detta?

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2005/07/30 :  10:49:59  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Frihamnen i Göteborg , mitt i city ...

http://www.metaltown.se/

Biljetter går nog fortfarande att köpa hos valfritt ATG-ombud ...

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2005/07/30 :  11:10:43  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Gah, vilken lyx. Har sett Rammstein en gång. Nu önskar man att man bodde på fel sida sverige faktiskt så man fick se dem igen!

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/07/30 :  15:01:49  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Göteborg blir bättre och bättre tycker jag! Tidigare i månaden Iron Maiden, igår U2, idag detta.
Och så var ju Springsteen här nyss...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2005/07/30 :  15:12:32  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jag gick just genom Nordstan och såg frisyrer som jag inte sett nästan 20 år.
Och en del såg extra roliga ut pga ösregnet
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/07/31 :  09:06:59  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
12 timmar mangel och röj avklarat.
Blött blev det. Mycket regn.
Rammstein är ju alltid roliga men Apocalyptica var strålande musiker!!! Har aldrig sett dom live förut, bara hört nån enstaka låt sådär.
En liten söt stråk-kvartet som hade ett himmelsk röj och ös.
Dark Tranquility var väldans bra oxå! Bra musik, bra tempo och en väldigt kul sångare som fick med publiken.
Det absolut största problemet med denna spelning är att man hör vilken OTROLIG slagkraft och dynamik PA-anlägningar har. Ingen hifianlägning jag har hört har någonsin levererat musik med den typen av dynamik och klipp i ljudet.En transientvillighet som är otrolig. Sånt är kul.
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2005/07/31 :  09:44:06  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Även jag reagerade på det riktigt bra ljudet , det här var faktiskt nåt i hästväg.

Dark Tranquillity , ett band jag har lyssnat ganska mycket på förr gjorde en stabil spelning på hemmaplan. Första gången under kvällen där publiken började sjunga och leva med spelningarna

Apocalyptika var en riktig överraskning live , ett riktigt sjysst drag på deras spelning. Skall absolut kolla upp deras skivor för där finns det nog en hel del kul att hämta

Hanoi Rocks var bara så bra som sleazerock a la guns'n'roses kan vara . En klart kul spelning från våra vänner från finland.

Rammstein vart kvällens klart starkaste stjärnor , vilken show dom bjuder på . Man står som ett litet barn och bara tittar på alldeles förtjust.

Och regnet som envisades att vräka ner under hela dagen visar bara att rockers är nog den mest tålmodiga publiken som finns . En annan gick i shorts o linne hela dan , rocker som man är ...

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

Gurkan
Member

66 Posts

Posted - 2005/07/31 :  16:14:16  Show Profile Send Gurkan a Private Message
-

Edited by - Gurkan on 2005/07/31 16:17:43
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000