HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Administrera bilder på hemsida lättast?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/07/28 :  19:55:06  Show Profile Send Roq a Private Message
På min Bredbandsbolags-hemsida så går det inte, vad jag vet att bara ladda över en klump med bilder och sen kan man gå in och öppna bilden genom att trycka på filnamnet.
Jag skulle vilja ha som på knaak-servern - den är föredömligt enkel.
Förslag på hur jag fixar detta bäst?

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/07/28 :  21:13:14  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Hur menar du? öppna?

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2005/07/28 :  21:43:17  Show Profile Send f95toli a Private Message
Det beror på serverinställningen. Många webservrar har "filelisting" avstängd och då finns det ingen möjlighet att direkt komma åt filer som laddats upp om man inte vet namnet (eller länkar till dem).

Det ska tilläggas att det är av säkerhetskäl man stänger av den funktionen, så det inget "fel" som gör att du inte kan se filerna.

Knaak är en ftp server, jag tvivlar att Bredbandsbolaget låter dig komma åt kontot via FTP.

Det finns en del fria (reklamfinansierade) tjänser för att kunna visa foton på webben, kanske kunde vara något?
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/07/28 :  23:04:43  Show Profile Send Roq a Private Message
Det var det jag misstänkte f95toli. Tack för kunskapen. Tja, gratisbildservrar finns ju men jag tänkte ju utnyttja min/mina hemsida/hemsidor. Blir lite jobbigt men man får väl sitta och knacka lite html för varje gång jag laddar upp nya bilder....
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/07/28 :  23:07:17  Show Profile
Smidigast är ju att sätta upp en server hemma (om man kan tänka sig ha en dator som står och snurrar då).
Nöjer man sig med IIS så går det på 30 sekunder så har man servern up and running.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

labrat
Member

394 Posts

Posted - 2005/07/28 :  23:10:51  Show Profile Send labrat a Private Message
Ett alternativ är att koda ett litet php-script som bara listar filerna i katalogen och gör en liten snitsig html-sida av det. Går på 2 minuter, om du har någon polare osm kan php (förutsatt att webservern stödjer det också). Slipper du uppdatera manuellt.

Sandoz in the rain
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/07/28 :  23:33:17  Show Profile Send Roq a Private Message
Martin M: Ett alternativ som jag inte tänkte på...hmmm, tack

labrat: Ja, det kanske jag kan sätta nån kunnig på (brewitz)
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2005/07/29 :  09:17:35  Show Profile Send brewitz a Private Message
Va? Vem? Jag!?! php låter misstänkt likt PL, kanske kan jag hjälpa dig.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/07/29 :  10:49:01  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
En del program har den funktionen. PhotShop och ACDSee har.
TEx http://bildarkiv.hififorum.nu/zalve/knaak/repotage/NA_HC/

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/07/29 :  13:56:09  Show Profile Send Roq a Private Message
Zalve: Det tipset satt som en keps! Har förut kört med diverse gratisprogram där testperioden ju alltid går ut efter ett tag.
Att Photoshop hade funktionen var ju klart bra. Nu funkar det ganska enkelt.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000