HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Problem med att köra ASP1000 balanserat <
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2005/07/27 :  19:34:54  Show Profile Send Guru a Private Message
Har jusst byggt om ingångarna på mina ASP1000 till balanserat och jag har fått gigantiska problem med brum, det funkade fint när jag körde obalanserat.

När jag har ASP stegen och högtalarna inkopplade brummar det ej men så fort jag stoppar in xlr kabeln startar brummet.

Jag har kopplat obalanserad cd till en Behringer 2496 med hjälp av en XLR till RCA adapter och sen XLR till XLR från Behringer till ASP steget.

Misstänker att det har med jordning att göra men vad ?

Mvh

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/07/27 :  19:47:56  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Har också problem med brum med ice-power, berhingern och balanserade via omkopplat från rca.. testa o sätt förstärkaren i ett annat uttag.

bara får o se..

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/07/27 :  19:55:29  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Tror ni kruxet ligger i behringern eller ice-modulerna, ska ju snart ha min behringer att driva mina 3-vägs dipoler aktivt, så nu blev jag lite orolig....

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/07/27 :  20:03:26  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Använder man två uttag är det inga problem. Jag tror bara jag jordat min is dåligt.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/07/27 :  20:18:27  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Ok, det är inte ett problem som kommer av xlr -> RCA konvertering eller tvärtom?

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2005/07/27 :  20:41:49  Show Profile Send Guru a Private Message
Vemsom:

Hur har du jordat ?

Go to Top of Page

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2005/07/27 :  20:41:49  Show Profile Send Guru a Private Message
Vemsom:

Hur har du jordat ?

Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/07/27 :  21:00:11  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
stjärnjord (såklart) men jag har inte jordat i väggen.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2005/07/27 :  21:44:27  Show Profile Send Guru a Private Message
Hittade nog felet...hade satt fel på 1 och 3 på xlr kontakten, tur att grejorna höll...

Edited by - Guru on 2005/07/27 22:14:08
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/07/27 :  22:43:31  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
jag har ingen jord i väggen. Men i övrigt är det jordat.... tror jag.. kan eventuellt vara så att jag inte anslutit jorden till nätet alls.. skall dock låta det vara osagt.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000