Hur billigt kan man hitta en? Ska inte användas till någon finlyssning direkt utan mest mp3 av bättre sort. Kan man få tag i något begagnat kanske för typ 500:- ?
Signalkedjan skulle jag vilja ha som följer.
dockningsstation -> spdif -> dac -> lågnivå -> VAL E-10
Idag ser det ut så här.
dockningsstation -> 3.5mm till 2 rca adapter (av låg kvalité -> lågnivå -> VAL E-10
Inbyggda ljudkortet är väl sådär på analoga biten så jag tror att jag har en del att hämta.
Har för mig att Anti-mono har någon Audio Alchemy liggandes, vet dock inte om det täcker dina krav men skicka iväg ett pm vet jag. Tror ni bor i samma stad också
Tja Martin! Det stämmer som fidelityn säger att jag har en Audio Alchemy DAC ligger och dräller. Det är bara att du lånar den och provar vad du tycker. Vi bor ju trots allt bara ett reklamavbrott ifrån varann
Nu får det stå och spela ihop sig en stund här, både dac och kablar har legat i lådor i år. Skrev för en stund sen till Anti-mono att det inte var så stor skillnad, men det blev visst lite bättre när allt fått bli varmt!
Du är välkommen! Så ska du få smaka på innehållet i barhyllan lite och lyssna på "Fury of the Klipsch" nere i bion hehe. Alla gillar dom ju inte till musik, men till bio, ja där är dom i sitt rätta element