HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Audio pro stereo one
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/07/24 :  09:41:53  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Audio pro lanserar nu ett komplett mini system som de kallar Stereo one. Så här står det i infon:

Det ska vara enkelt att få uppleva kvalitet. Det ska vara en självklarhet att varje ton är en upplevelse. Därför backade vi tillbaka några steg när vi skapade Stereo One. Vi vände bort blicken från onödiga finesser och siktade in oss på att skapa ett system med en klassisk design och bästa möjliga ljud.

Hemligheten bakom den höga ljudkvaliteten är ett gediget, tekniskt kunnande och ett grundligt utvecklingsarbete som har lett till två innovativa, patenterade teknologier; ace-bass® och ace-plus®. Ace-bass® ger dig en klar, djup bas och ace-plus® möjliggör ett helt faslinjärt ljud. Tillsammans skapar de en fullvuxen ljudupplevelse som låter dig njuta av musik på det sätt den ska avnjutas.

Stereo One är ett omsorgsfullt hantverk där en enda person från början till slut sätter ihop varje enhet. Aluminiumknapparna är handsvarvade, likaså är frontplattan fräst för hand. Ett hantverk. Två kanaler. Radio. CD-spelare. Ingenting annat. Ingenting annat än en ren njutning.


In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2005/07/24 :  22:00:59  Show Profile Send matså a Private Message
Har lyssnat på den, och i mina öron lät den fantastik. Jag hade med mig en Steve STrauss skiva, och det lät väldigt njutbart. Nu skulle jag vilja ha en sådan istället för vår gamla kassa köksradio. Jag jämförde Audio pros mot andra köksradiokandidater på Onoff. Det var inte klasskillnader mellan Audio pro och de andra. Det var superduperljusår skillnad, till Audio pros fördel.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2005/07/25 :  11:55:07  Show Profile Send JonasY a Private Message
Cirkapris?

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2005/07/25 :  14:53:38  Show Profile Send matså a Private Message
6400 kr har jag för mig den kostar. Men omkring det

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/07/29 :  17:27:11  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Läste dessutom i något av de senaste numret av HF (det med stockholms mässan) om att denna lilla anläggning skall vara utvecklad i samarbete med Shanling.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2005/07/29 :  18:06:01  Show Profile Send Llönnblom a Private Message
Jag var och rattade lite på den häromdan och den var inte plastig iaf.Anläggningen är djuup så den passar nog inte i alla bokhyllor.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000