HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vincent SA-91 vs SA-93
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/07/21 :  22:48:36  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Hej!
Jag undrar om det är någon här som har en Vincent SA-93. Jag skulle vilja lyssna och jämföra med min 91:a. Vore bra om du bor i Helsingborg eller i närheten. Om någon jämfört dessa så får ni mer än gärna höra av er

Mvh,
Håkan

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/07/22 :  02:08:49  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
91:an har jag ägt en kortare tid.
Beslöjad som bara den.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/07/22 :  09:21:18  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Jag använder inte slöja bara när det blåser ute
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/07/22 :  13:52:00  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message


För att gå lite djupare i ämnet. 91:an var tråkig tyckte jag , allt lätt grått o trist utan något rejält bett. Vi det tillfället hade jag digitalrumskompensering (puh) och inte ens den kunde skaka liv i det.

Sen är dubbla volymer ett aber att jobba med

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/07/22 :  15:43:56  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Jag har inte så mycket att jämföra med. Tycker den låter kanon, är helnöjd och det är väl bra det. Smaken är som baken. Hade ett par Sonus Faber Grand Piano Home eller vad dem heter för test. Tycker att mina Kappa 8.2 spelar skiten av dem. Så är det, vad den ena tycker är bra tycker den andre är sisådär. Väl är det, annars hade vi alla gått hem med Siba-kartonger räntefritt

Dock... dubbla volymkontroller är skitjobbigt! Får sätta ett gummiband mellan dem
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/07/22 :  17:02:14  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Det tyckte visst Vincent också och bytte det mot linjeväljare och en gemensam volym på plus-modellen

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/07/22 :  17:56:29  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Jo så är det men enligt Bernt på Malmsjö Hifi låter 91:an, med dubbla volymkontroller, bättre än både 91 plus och 93:an. Det är därför jag vill kolla 93:an själv :-)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000