Author |
Topic |
|
Twincam
Starting Member
37 Posts |
Posted - 2005/07/17 : 13:19:23
|
Jag har precis införskaffat denna maffiga högtalarkabel till mitt system.
/mvh
CRESCENDO II SPEAKER CABLE Straight Wire has introduced a significantly improved version of their highly acclaimed “Crescendo” Speaker Cable. It offers both technical advances starting with the inner core composed of seven equal diameter TPR hollow tubes vs. one large tube. This allows for greater flexibility and retention of roundness. The tubes are dual wrapped to maintain a uniform foundation for the many (12) large conductive groups and fillers. Dual insulation thicknesses (“soft” Foam Teflon and “hard” Foam Polypropylene) were modified to account for the characteristics of the new “inner core”. Conductor group resistance remained the same while compression was modified. Crescendo speaker cable was the first Compressed Conductor Technology (CCT) design produced by Straight Wire. This design combines the best attributes of solid-core and stranded conductor technology. Extreme care was given to the degree of conductor compression and pressure of the Foam Polypropylene insulation. Cosmetically, Crescendo II features a predominately black anti-static fiber with silver highlights under a clear jacket. This change was made in response to requests from many consumers who felt the equal silver/black snake-skin look was too aggressive and stood out in many décor environments due to the large diameter (over 1”) of Crescendo speaker cable. Crescendo II provides mechanical and electrical advancements beyond original Crescendo speaker cable. Lifelike preservation of low level details coupled with unmatched dynamics and detail are easy to discern with this cable. It synergizes reference caliber components to provide captivating performances. Retail priced at $1900 per 8 foot terminated pair ($100 per lineal foot) Internal Bi-wire at no additional charge. |
|
devil
Starting Member
26 Posts |
Posted - 2005/07/17 : 16:04:03
|
Hade vatt roligt om du har lagt in en bild på den
/Christian |
|
|
Twincam
Starting Member
37 Posts |
|
MONTANA
Member
534 Posts |
Posted - 2005/07/18 : 21:02:27
|
Her er den originale Straight Wire Crescendo (koblet opp på en 91 kilos, 4000 VA, 400000 qF PBN OLYMPIA AX poweramp og MONTANA EPS2 høyttalere).
Kan kvittere på at Crescendo er en fantastisk transparent, dynamisk og musikalsk høyttaler- og signalkabel.
Undres hvordan Crescendo II låter...
|
HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com / www.emmlabs.com System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no |
Edited by - MONTANA on 2005/07/18 21:02:53 |
|
|
olof
Harry-vinnare 2004
800 Posts |
Posted - 2005/07/19 : 01:36:57
|
quote: Jag har precis införskaffat denna maffiga högtalarkabel till mitt system
quote: Retail priced at $1900 per 8 foot terminated pair
som Farbor Barbro sa quote: Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
OT: Hur förklarar man för ev. bättre hälft att månadslönen gick åt till ett par kablar(vill lära mig) |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/07/19 : 16:01:31
|
quote: OT: Hur förklarar man för ev. bättre hälft att månadslönen gick åt till ett par kablar(vill lära mig
gör som vi andra gör. LJUG... samt MUTA..... men mest tigg o be ofta o länge. dom små liven ledsnar till slut för att slippa höra mer tjat..
OM detta INTE fungerar brukar "stoppet" flytta. och då har vi fritt fram ju... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
MONTANA
Member
534 Posts |
Posted - 2005/07/20 : 13:33:41
|
Kjøpte et sett 2 x 10 feet Biwire Crescendo II speaker wires i går. Ser av omtalen at Crescendo II er kosmetisk endret, men det jeg med spenning ser frem i mot er å vurdere Crescendo II i forhold til den originale Crescendo.
Status quo er tilnærmet perfekt, en eventuell lydmessig forbedring er i tilfelle helt utrolig ("ofattbart"?)... ;-) |
HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com / www.emmlabs.com System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no |
|
|
Twincam
Starting Member
37 Posts |
Posted - 2005/07/21 : 10:34:13
|
Hej Här kommer en halvtaskig närbild på den nya kabeln. Eftersom jag inte lyssnat på Crescendo mkI kan jag inte avgöra om/hur mycket bättre den nya versionen är, men än så länge är jag mycket nöjd. Kabeln tycker jag ger lite mer bas och lite mer dynamik jämfört med TaraLabs Air2 som jag provat tidigare. Det är dock en väldigt fet kabel även rent fysiskt, och som man inte böjer hursomhelst...
mvh
|
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2005/07/21 : 10:51:39
|
quote: OT: Hur förklarar man för ev. bättre hälft att månadslönen gick åt till ett par kablar(vill lära mig
Starta ett hififöretag och skyll allt på det. Det funkar.
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
|
Topic |
|