HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 HORNETS HELIGA!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/07/12 :  13:33:33  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
quote:
Hmm, behöver man gå igenom någon slags initiationsrit för att bli invigd i Hornets Heliga?

Svaret på den frågan är lång så det är väl bara att sätta igång.
HORNETS HELIGA (Alltid med stora bokstäver eller myndig röst) är en av sveriges farligaste sekter. Dess centrum är Göteborg men HEDERSMEDLEMMAR finns lite spridda i övriga landet. Har för mig att Gävle har en mycket stark avdelning. Bernt var väl uppe på en invigningscermoni nyligen och dyrkade den heliga BASEN och väggskaller å sånt.
Just väggskaller är ett centralt tema i HORNETS HELIGA. Det är via väggskaller och rasande tavlor mm som sann upplysning skall komma. Hornen lockar endast fram GUDS röst, som är just väggskaller och rasande tavlor.
SALTLAKRITS JA!!! Det tillhör våra innersta hemligheter och avslöjast endast till betrodda under mycket speciella cermonier.

Fortsättning kommer.

Time: Du som en mycket högt uppsatt medlem kanske vill säga nått?

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/07/12 :  13:37:23  Show Profile Send ohmega a Private Message

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/07/12 :  14:10:56  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Betyder detta att jag är antagen, eller krävs det nån saltlakritsgrej också?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/07/12 :  14:20:40  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Invigd men inte fullvärdig medlem. Måste inneha nån form av hornlåda först.
Saltlakritsen kommer.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2005/07/13 :  00:38:18  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Att inte förglömma porslinets pikanta skramlande i köket under HORNETS HELIGA framförande.

SALTLAKRITS är okej men nere hos oss i söder är det malt och öl som gäller under tiden som GUDS röst påkallar uppmärksamhet.

/Anders


Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/07/13 :  01:28:19  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Antagnings nivån ligger helt i klass med eoJEUD

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2005/07/13 :  02:10:15  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Ja, det är inte lätt att bli medlem i eoJEUD.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

JonasV
Member

595 Posts

Posted - 2005/07/20 :  01:17:25  Show Profile Send JonasV a Private Message
Då måste ni ha länken jag tappat bort till Italienska firman som byggde om en källare till BasHorn, bestyckat med 16 stycken 18" tummare!!!

Inte ägare ännu men har ett horn i sidan eller Hornkomplex.
Får man byggbridrag om man gör om rum till Baskammare, kan väl gör en typo skriva Barnkammare/Baskammare?

/JV

Mycket var Bättre förr-Tur att Vi inte har det som Förut.
Se inte tillbaka så slipper du lära dig av Misstagen:O
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2005/07/20 :  12:21:31  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Klart intressant sekt det här måste jag säga, säkerligen bra mycket bättre än alla de andra jag tidigare provat *sneglar på pentagrammet på golvet*

då måste ni känna till denna man :



Leo. L. Beranek. anfadern av modern horn teori :

http://www.renatogiussani.it/acoustics.htm

Kan man bli stödmedlem ?

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/

Edited by - martinsson on 2005/07/20 12:24:51
Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2005/07/20 :  12:53:38  Show Profile Send classe a Private Message
circlomanen du ä för go traxtrix horn på g,times horn är
bestialiska saltlakrits är gott. sektmedlem eller inte
har byggt horn i alla fall, bara ett par imperial

18 ska de va.
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2005/07/26 :  11:47:15  Show Profile Send time a Private Message
Hrmm, ja, tack för utnämningen, det värmer Synd att centrum för HORNETS HELIGA ligger i GBG men det är väl så det är. Gör mitt bästa för att sprida ljuset i de östliga delarna

Lämnat forumet
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/07/26 :  12:36:01  Show Profile Send ohmega a Private Message
Time: ..du menar väl LJUDET va?

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor

Edited by - ohmega on 2005/07/26 12:36:16
Go to Top of Page

J. Consul
Member

100 Posts

Posted - 2005/07/26 :  22:49:15  Show Profile Send J. Consul a Private Message
Ledsen att behöva säga det, men ni verkar inte vara först!!:
http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?t=9442&highlight=hornet+klubb



/Jimmy
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7827 Posts

Posted - 2005/07/29 :  01:10:57  Show Profile Send Fuling a Private Message
Räknas kvartsvågspipor som horn?
I så fall är jag värdig medlemskap två gånger om nu. Fick ryck häromdan och slöjdade mig ett par spånskivepipor bestyckade med 4" bilbredbandare och se på fan, det låter!
Sen har jag ett par riktiga bakladdade horn med Fostexelement också förstås... Det är nåt särskilt med att slippa stora konareor och långa konutslag.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2005/07/29 :  01:58:27  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Jag borde väl vara värdig ett medlemsskap tycker jag...


Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/07/30 :  07:09:55  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Fuling och Fisksmisk, såklart ni är fullvärdiga medlemmar!!!
Alla som tjänar den heliga aukustiska impedanstransformeringen är välkommna.
Länge leve hög verkningsgrad!
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2005/07/30 :  11:11:11  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Wohoooo!

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7827 Posts

Posted - 2005/07/30 :  14:11:28  Show Profile Send Fuling a Private Message
quote:
heliga aukustiska impedanstransformeringen


Det är just den där biten som gör det, vad ska man med 1000W klassD och långslagiga basar till när det finns delikata bredbandare och horn?

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/08/03 :  20:24:55  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
quote:
Det är just den där biten som gör det, vad ska man med 1000W klassD och långslagiga basar till när det finns delikata bredbandare och horn?


AMEN!!!

Horn, mina kära församlade, är den ENDA vägen!

"Along the journey we quickly found out that nothing man made that you could buy in any stereo shop could ever come remotely close to this cabinet as a subwoofer. It would make bass come out of almost anything. A 25 watt 10 inch pioneer woofer shook items off a neighbors shelf in the house across the street. Distance: 220 feet. It did that with one channel of a 22 watt class A receiver. The same woofer in the box it came out of with the same signal wouldn't shake a pencil, in fact, by comparison it was inaudible. It was in that moment I saw the light.
It's been almost 20 years since and the passion it ignited actually created DECWARE. Since then, I've had the opportunity to hear most of the best speakers in the world. I bring that up because even today with all I've heard nothing in the consumer marketplace that's not custom built seems to be able to kick its ass."


Sånt här jagar mig om nätterna. Det stör min sömn, stör min koncentration.
Hur kan ett par bokhyllehögtalare någonsin, oavsett prislapp, kunna locka med annat än bekvämlighet och det förhatliga WAF i jämförelse?!

"We removed the 15 inch woofer, and replaced it with a 12 inch woofer that was already mounted in a 1 cubic foot sealed cube. The response of the woofer in the cube was 3 dB down at 120 cycles. Basically ZERO bass. We installed this cube into the Imperial with the woofer facing the back of the encosure. The original 15 inch speaker opening was sealed. Installed the response was a bit different. Starting at the same 120 cycles and measuring the SPL at 90 dB in the room we slowly started to sweep the frequencies down until at 28.5 cycles the SPL had risen to 118 dB. That's a 28 dB of gain at 28.5 cycles! I really can't begin to describe what happens at that frequency when you hit that SPL, but it's serious. We saw a mouse stagger out of a crack in the concrete floor and die."

Detta får mig att bli helt tokig!!! Det är för mycket. Det är skoj, precis som hifi skall vara. Vem vill inte ha detta hemma i skönsoffan när man avnjuter The Matrix eller Das Boot??? Sjunkbomber skall få huset att skaka som i en orkan!!!!
Som bonus så slipper man bry sig om objudna gäster i väggarna!



En ljuvlig syn!!
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7827 Posts

Posted - 2005/08/04 :  13:21:58  Show Profile Send Fuling a Private Message
Vacker som en tavla!

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/08/06 :  21:47:25  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
Duger det med Voigt-horn? Byggde ett par för 33 år sen och har funderingar på ett nytt Voigt-projekt i höst......

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2005/08/06 :  22:05:51  Show Profile Send classe a Private Message
bild på 1" trä traxtrix kommer snart låter mmmmmmm
två tummaren kommer senare då blir det ljud

18 ska de va.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/08/06 :  22:35:58  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
quote:
bild på 1" trä traxtrix kommer snart låter mmmmmmm
två tummaren kommer senare då blir det ljud


Låter mycket intressant!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2005/08/07 :  00:19:13  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Trähorn är porr!!!!

/Anders

Numera en hänsynslös eoJUED:are.

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2005/08/09 :  10:45:23  Show Profile Send classe a Private Message


mera porr

beigscha bilder web kamera

18 ska de va.

Edited by - classe on 2005/08/11 23:11:22
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/08/11 :  23:22:53  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
JÖSSES! Trodde nästan du skämtade,,,,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000