Author |
Topic |
Schantz_Audio
Fd. The_Groupie
70 Posts |
|
Sanoj
Mannen med bilderna
2475 Posts |
Posted - 2005/07/07 : 23:40:48
|
// Jonas
|
Konsult hos Consulterna |
|
|
Schantz_Audio
Fd. The_Groupie
70 Posts |
Posted - 2005/07/07 : 23:46:57
|
OK lite bilder kommer här
Högtalaren:
Vinylspelaren:
Cdspelaren:
Försteg och slutsteg:
Mvh The_Groupie |
The_Groupie |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2005/07/08 : 00:04:53
|
Här är då min dröm-sovrumsanläggning
Och detta blir då min riktiga anläggning Först basarna:
Åsså lite annat smått och gott:
|
|
|
Manga X
Donator: Bildserver
3083 Posts |
Posted - 2005/07/08 : 00:07:52
|
Ja efter igår och idag måste jag klart säga Naim!!! Naim Referens serie spelar sjukt bra!!!
Så efter de senaste dagarna brinner det en Naim-dröm i mitt hjärta.
De utprovade produkterna var;
Signalkälla - Naim CDX2 Försteg - Naim NAC202 Slutsteg - Naim NAP200 Signalkabel - Naim SNAIC4 eller 5 (vet inte vilken som användes) Hgtkabel - Naim NACA5
Prisbild??? Endast c:a 86 loppor. Prisvärt är bara förnamnet!!!
Helt klart en drömanläggning som är inom räckhåll för vissa = trevlig dröm. Fantasianläggningar = utom räckhåll ?? = mardröm IMHO.
Denna lilla Naim-anläggning kan sedan uppgraderas från detta uppåt med lite olika ultratysta externa PSU:er. T.ex. NAPSC till förstegets digitaldel eller kanske en SuperCAP till cd + försteg. Vägarna är många men leder alla till välljudshimmelen!
Mvh Magnus Eriksson
|
Edited by - Manga X on 2005/07/08 11:02:56 |
|
|
Haakan
Member
2630 Posts |
Posted - 2005/07/08 : 00:11:01
|
helvete du byter stereo oftare än jag duschar mangnus |
"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =) |
|
|
Manga X
Donator: Bildserver
3083 Posts |
Posted - 2005/07/08 : 01:05:44
|
Äsch du missar poängen helt Haakan.
Jag har inte bytt BARA hittat en drömrigg bestående av Naim Referensprodukter rakt igenom!
Jag sitter fortfarande mer än nöjd med min E.sound/NC SIGNAL ONE/Xindak/NC SIGNAL ONE/Tjidtjak/Ixos/Usher rigg!!! Rockar fett i mitt tycke!
Sorry för trådkapningen!!!
Mvh Magnus Eriksson |
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
Fisksmisk ola
Member
1763 Posts |
Posted - 2005/07/08 : 03:11:56
|
Kanske Ocellia-högtalare med LennArts nya SE-bygge(om det blir bra), 47labs Flatfish kanske, nån fin lite "lättare" skivspelare med enpunktlagrad arm, har inte så bra koll på Riaa:n, kablat med Duelund-kablar.
Vet inte om det är en anläggning jag drömmer om eler ens skulle tycka om, men det vore roligt att lyssna på någon gång, och säkerligen ännu roligare att ha själv. |
Euroline - T-Amp - DIY |
|
|
Schantz_Audio
Fd. The_Groupie
70 Posts |
Posted - 2005/07/08 : 07:21:09
|
Vem har sagt att man måste ha råd med sin dröm? Men om det skall vara hyffsat realistiskt skulle det nog bli en Bladelius kombo med cd och effektförstärkare och sedan kanske ett par Respons Grand eller QRS Venus. Något mer realistiskt kanske...... |
The_Groupie |
|
|
Calle H
Member
147 Posts |
Posted - 2005/07/08 : 09:20:20
|
Och vad kostar det? |
Med öl i gräset på en Opeth-konsert.
|
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
thli
Member
248 Posts |
Posted - 2005/07/08 : 10:16:31
|
Så här ser min drömanläggning ut om jag skulle vinna 50miljoner på lotto ( ändras ganska ofta nästan dagligen ).
Cd: Accuphase DP-85
Försteg: Halcro DM 10
Slutsteg: Halcro DM 68
Högtalare: Wilson X-2, Avalon Eidolon Diamond eller Sonus Faber Stradivari (kan inte välja så det får bli alla 3 )
Högtalarkablar: Transparent Opus MM
Signalkabel: Nordost Valhalla mellan cd-försteg, Transparent Opus till slutstegen.
El kablar: Shunyata Anaconda Vx till cd-försteg, Elrod Statement II till slutstegen.
Och slutligen: 4st Transparent Plxl nätfilter.
|
//Thomas
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2005/07/08 : 11:14:14
|
En dröm kostar inget. Bara att spåna på!
Jag skulle nog specialbeställa allting, inklusive de inmurade bashornen i slottets källare. Det skulle bli mycket rör och många olika varianter. Vinyl skulle ha en central roll.
(Sen skulle man väl bli tvungen att köpa den där dCS-stacken för att äntligen kunna få digitalljud som duger något till.) |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2005/07/08 : 11:25:00
|
quote: Jag skulle nog specialbeställa allting, inklusive de inmurade bashornen i slottets källare. Det skulle bli mycket rör och många olika varianter. Vinyl skulle ha en central roll.
(Sen skulle man väl bli tvungen att köpa den där dCS-stacken för att äntligen kunna få digitalljud som duger något
Ja du Bernt! Det är svårt när vinylen strimlar cd till frukost. Jag förstår att vinylen skulle ha en framträdande plats eller central roll som du skrev det. När industrin gick ifrån vinyl så var det samma idioti som när bilindustrin gick ifrån stora härligt mullrande 6 liters V-8or. En stor sorg helt enkel. (Vilken bil kör man hels till jobbet med på morgonen: En Ford Mustang sisådär -67 års modell eller en Opel Corsa -87 års modell om man får välja???) Visst CD är mer praktisk, men jag vill ha kul! |
|
|
Dan Brickman
Member
1179 Posts |
Posted - 2005/07/08 : 12:19:48
|
ENOUGH SAID....
|
"My mistress eyes is nothing like the sun |
|
|
thli
Member
248 Posts |
Posted - 2005/07/08 : 13:36:50
|
Dan Brickman:
Det där är ju bara Top Line, varför inte gå hela vägen och ta Reference Line? |
//Thomas
|
|
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!
6152 Posts |
Posted - 2005/07/08 : 14:20:08
|
Jag har igentligen min drömstereo redan. Det jag saknar är ett större rum med mer akustiska åtgärder.
Sedan behöver jag få klart mitt auroraprojekt.
det sista jag kommer uppgradera är CD´n och kanske uppgraderar jag kablar, nått som e snyggare än dom jag har nu, det ska va snyggt också ! |
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/07/08 : 14:23:33
|
Högtalare: Vienna Acoustics Mahler eller B&W 802D, eller kanske JBL K2?? Ser coola ut...
Cd-spelare: Vet ej, kanske Meridians vassaste...
Förstärkare: Lavardin IT kanske? Eller en ruggigt dyr Accuphase...eller kanske...
Kablar: Ingen aning...något som passar övriga anläggningen ljud- och kvalitetsmässigt!
Dock skulle jag inte köpt något av ovanstående utan nogranna lyssningar i hemmet först eftersom det är MYCKET dyra grejor! |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
Haakan
Member
2630 Posts |
Posted - 2005/07/08 : 17:34:33
|
quote: Eller en ruggigt dyr Accuphase...eller kanske...
hmm varför inte uttrycka sig såsom "den är nog väldigt bra!" att köpa grejer bara för att det är dyrt verkar dumt även om jag nu inte ifrågasätter kvaliteten på accuphasen...
hmm om jag fick välja...
mina talare...men dom har jag ju redan
sen dessa
slutligen en cd spelare å den platsen tillfaller Linn tror jag
tackar ayn för bilden på ikemin |
"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =) |
|
|
Saro
Member
1721 Posts |
Posted - 2005/07/08 : 21:10:40
|
Jaa.. Dahlbergs högtalare med neodynium. Nya block från ezon och en ny cd från ezon (förutsatt att den nya låter bättre än den jag har) |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2005/07/08 : 21:26:17
|
Jag har aldrig direkt drömt om en drömstereo. Så det känns som att jag e i en dröm nu Ny drivning kommer i veckan som kommer , Cd drive ska inhandlas och diffusering av vardagsrummet ska göras under semestern. Vad mer kan man begära ??
Jo kablar men det tar jag sist av allt.
|
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
arcam
Member
1698 Posts |
Posted - 2005/07/08 : 21:38:07
|
Min drömstereo
Wilson Watt Puppy 7 Krell FBP 600 KPS 28 försteg med cd Transparent kablar (högt.sign.ström) -"- strömrenare
Ett stort akustikreglerat rum på 60-70 kvadrat
Högtalarna kan eventuellt bytas ut till Magnepan 20
Kom just på att jag glömde att lämna in Lotto...
|
Edited by - arcam on 2005/07/09 19:46:24 |
|
|
krellmaster
Member
886 Posts |
Posted - 2005/07/08 : 22:38:27
|
Min drömstereo har jag på sätt o vis redan eftersom jag köpt såna grejor beggat som var drömgrejor och för dyra när dom var nya. Men det är klart Circlomanens dröm om sovrumsstereo skulle jag inte ha nåt emot. Högtalarna alltså. Skulle passa mina övriga grejor perfekt.
Edit:stavfel |
nyfiken skeptiker |
Edited by - krellmaster on 2005/07/08 22:41:44 |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2005/07/08 : 23:58:28
|
KrellMaster
Det är absolut den lättaste vägen att gå. Där finns hur mycket pengar som helst att spara. Av mina saker som står här hemma så är försteg/dac nytt o högtalarna var i princip nya. Nu gjorde jag förvisso riktiga klipp på dessa saker. Resten e antingen demo ex eller beg.
Jag hade inte varit i närheten av den här nivån om alla sakerna skulle ha varit nya. |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2005/07/09 : 16:58:13
|
Infinity IRS(orginalet från 1976 alltså), Accuphase rakt igenom 4 st P7000, DP85, C2800 etc. SignalCable SR rakt igenom..
Men det kostar som en herrgård i Dalarna.
|
Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort) |
|
|
Topic |
|