HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Skivaffär i Paris?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

TBA
Member

290 Posts

Posted - 2005/07/03 :  09:50:57  Show Profile Send TBA a Private Message
Någon som känner till någon centralt belägen skivaffär i Paris (gärna nära Montmartre) som har SACD skivor? Ska dit några dagar i början på september.

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/07/03 :  10:56:25  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
Just det, skivaffär och hfifibutik i Paris. Ska dit nästa vecka (v 28)!!!

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

TBA
Member

290 Posts

Posted - 2005/07/03 :  11:43:19  Show Profile Send TBA a Private Message
krellmaster. Kan du skriva vad du hittat är du snäll? SACD skivorna ska spelas på en Krell SACD Standard. Bara så du vet ;)
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2005/07/03 :  11:43:22  Show Profile Send gcs a Private Message
Den bästa skivaffären i Paris heter Fnac (jag vet inte hur det stavas)och är jätte stor men jag har inte själv varit där men hört mycket om den.
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/07/03 :  12:07:03  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
TBA: I´ll do my best. Ska dit med sambo och ett barnbarn så jag vet inte hur mycket tid det blir till skivletande men hoppas kan man ju....själv letar jag efter vinyl men har ingen aning om hur stort det är i Frankrike.

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

TBA
Member

290 Posts

Posted - 2005/07/03 :  12:17:29  Show Profile Send TBA a Private Message
Fick svar i ett annat forum. Där blev jag rekommenderad

FNAC o Virgin som bägge har affärer vid Champs Eliyseé.

På FNACs hemsida hade de flera SACD som inte finns i Sverige. Sedan är det väl tveksamt ifall de finns i butik.

Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/07/05 :  11:43:20  Show Profile Send Per100 a Private Message
Skivor är dyrt i Paris.
Go to Top of Page

TBA
Member

290 Posts

Posted - 2005/07/05 :  13:07:58  Show Profile Send TBA a Private Message
Om jag hittar skivor i Paris som inte finns i Sverige gör det inget ifall de är dyra.
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/07/14 :  11:48:29  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
Tillbaka från Paris. Var inne på FNAC och Virgin vid Champs Elyseé, stort och mycket av allt men dyrt. FNAC hade en liten hylla med SACD den var belägen vid jazzavdelningen om jag inte minns fel. Det var mest klassiskt och jazz och en del underhållningsmusik. Inte särskilt imponerande.

Virgin hade inga SACD men en del DVD-audio och vinyl. Vinylen var inom soul/funk, jazz och hårdrock och kostade mellan ca 25-50 €. Som tur var, med tanke på priserna, kunde jag konstatera att dom skivor som var intressanta hade jag redan. Det blev inga inköp.

Hittade ett par butiker som sålde begagnade skivor men dom var tyvärr stängda. Den ena låg på rue Filles du Calvarie, där fanns även en trolig hifibutik mittemot, och den andra på rue Rambutau vid Les Halles.

Några hifi-butiker lyckades jag inte hitta trots mycket rundvandring, dom låg inte på fina gatan iaf.

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

TBA
Member

290 Posts

Posted - 2005/07/15 :  09:12:00  Show Profile Send TBA a Private Message
Tackar för informationen. Då gör man nog inte av med så mycket pengar.
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/08/10 :  07:46:47  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
Äntligen har jag fått till bilden på SACD-hyllan från FNAC på Champs Elyseé.....


nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

TBA
Member

290 Posts

Posted - 2005/08/10 :  13:24:17  Show Profile Send TBA a Private Message
Kilar nog förbi när jag är i krokarna.
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/08/11 :  16:30:53  Show Profile Send Per100 a Private Message
Gå till
http://www.presence-audio.com

De hade grande utopia be sist jag var där.
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/08/14 :  00:06:15  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
Typiskt den butiken gick jag förbi (bodde på Rue Oberkampf) men då var den stängd. Försökte hitta den dan därpå men gick vilse. Hade tatt några bira med hööög promillehalt. Har för mig att det låg en skivaffär som verkade ha begagnad vinyl mittemot. Den var såklart oxå stängd när jag gick förbi....såg intressant ut.

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

TBA
Member

290 Posts

Posted - 2005/08/14 :  09:41:24  Show Profile Send TBA a Private Message
Får nog strunta i kursen jag ska gå. Tror inte att jag har tid med den.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000