HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 skicka hifi per post/bussgods/ ??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/07/01 :  13:20:10  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Finns det ytterligare alternativ att skicka (hifi-) paket med förutom Posten och Bussgods som en privatperson kan använda?

Länkar uppskattas och gärna egna erfarenheter.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/07/01 :  13:28:07  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
UPS osv är väll för privat bruk också?
Bussgods är billigt iaf. Posten är inte så dyra som man tror. Har dock ingen erfarenhet.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/07/01 :  14:12:54  Show Profile Send matte76 a Private Message
Bussgods tycker jag är bra, endast ett ställe som skickar till ett annat vilket innebär att riskerna är mindre än med posten. Sen är det ju billigare också. Emballerar man bara bra så är det ganska riskfritt anser jag.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/07/06 :  08:00:08  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
Dom grejer jag köpt dom senaste åren har levererats med Bussgods och det har funkat kanon hittills iaf.

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2005/07/06 :  08:23:24  Show Profile Send svejk a Private Message
Posten skickar jag ALDRIG mer hifi på. Dom pajade ett rör monoblock för mig. Ersättning fick jag inte det fanns inga synliga skador! Var deras motivering. Att en massa sladdar satt löst inuti en nyrenoverad förstärkare var inte deras fel trots att dom inte hade en tekniker som kunde kolla upp denna soppa.

Bussgods har vart bra. Skickade nyligen ett par Martin Logan från Örebro till Kalix utan mankemang tog 2 dygn. Hade posten fått det uppdraget hade säkerligen ML blivit en skrotskulptur.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2005/07/06 :  08:23:57  Show Profile Send Mahler a Private Message
quote:
endast ett ställe som skickar till ett annat vilket innebär att riskerna är mindre än med posten.




Så om man skickar med posten är det inte ett ställe som skickar till ett annat ställe???

Öööööh!!
Nå jag förstår hur du menar även om du skriver det lustigt. Men
menar du att om du skickar från Malmö till låt säga Skara går det med direktbuss punkt till punkt!! NOT!

Precis som med posten får grejerna omlastas säkert både en och två gånger vilker får till följd att grejerna som var rektangulära från början plötsligt är runda som fotbollar vid ankomst.. Sett många skräck exempel utan att (pustar ut!) ha drabbats själv!

Alltså! Riskerna är precis lika stora och emballerar man bara bra är det lika "riskfritt" med posten!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/07/06 :  09:04:51  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Så om man skickar med posten är det inte ett ställe som skickar till ett annat ställe


Mahler: Jag menade givetvis (vilket du nog förstod) att posten skickar till (minst) 2 terminaler i samma stad innan det går till slutpunkten, Bussgods skickar bara till 1 terminal i samma stad, så med dem förvaras/ompackas ju godset (minst) 1 gång mindre...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/07/06 :  11:12:54  Show Profile
Posten slänger sina paket utan någon som helst hänsym, undvik så länge det går.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2005/07/06 :  11:31:22  Show Profile Send Mahler a Private Message
Instämmer i att Posten är låååångt under all kritik gällande kvalitet!!

Och än sämre/förvirrat har det blivit sen posten tog ett skutt in i ICA!! Stackarna där vet ju NOLL om vad som gäller!!

Suck!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2005/07/06 :  12:46:30  Show Profile Send Draken a Private Message
Har sänt en fem sex ggr. med bussgods. Funkar å är billigt!
Dock tar det oftast MYCKET lång tid.
10 - 12 mil senast, tog fem arbetsdagar.
Har en gång väntat i 8 dygn på ett paket från Göteborg till Västeråstrakten.

Draken

Edited by - Draken on 2005/07/06 18:23:20
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/07/06 :  15:14:35  Show Profile Send matte76 a Private Message
Oftast tar Bussgods 1-2 dagar väl? Har skickat med dem ett par gånger, har tagit max 2 dagar.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2005/07/06 :  16:12:33  Show Profile Send Larsho a Private Message
Har skickat och mottagit med Bussgods, och det har strulat
nästan varje gång, får dessutom åka 11 mil t.o.r för att hämta sakerna, dålig service kallar jag det.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/07/06 :  16:36:41  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Har skickat en hel del med bussgods och det har tagit i snitt 1-2dygn, samt att inget kommit till skada *ta i trä*

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4455 Posts

Posted - 2005/07/06 :  18:15:13  Show Profile Send jari a Private Message
Jag har alltid skickat med posten,och har aldrig haft några problem.
Jag emballerar mkt väl.Senast skickades en Amplifix,ca 22kg,var tvungen att använde mig av en företagstjänst,(pga vikten),DPD 16.Köparen hade Amplifixen inkopplad 14.00 dagen efter.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000