HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vågar man jämföra Primare I20 och NAD C320BEE?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2005/06/29 :  22:24:17  Show Profile Send Poe a Private Message
Här t ex.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

More
Member

126 Posts

Posted - 2005/06/29 :  22:42:08  Show Profile Send More a Private Message
HiFiKlubben öppnar 3 nya butiker i Stockholm och enligt deras sida lär det bli en massa öppningserbjudande.

http://www.hifiklubben.com/se/Nyheter/detail/1543.htm
Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/06/29 :  23:57:10  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Poe: Hur stora är kondingarna? De ser små ut!

Go to Top of Page

pewe
Member

335 Posts

Posted - 2005/06/30 :  09:51:29  Show Profile Send pewe a Private Message
Hört en massa på sistone om "kondingar"...Kan någon förklara vad det är?
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2005/06/30 :  11:08:44  Show Profile Send bjarne a Private Message
quote:
och där efter lär jag vara nöjd i ett par år
tillåt mig tvivla Du kommer fortfarande att var amissnöjd, men på en annan nivå
för att travestera den gamla forskningssanningen "We are still confused, but at a higher level"

On Topic: Vad jag hört av kombinationen Thule och B&W har kittlat öronen i gott samspel. Minns också att jag var mer imponerad av IA60B än av 100:an. Rekommenderar att lyssna på båda.
Go to Top of Page

konraqu
Member

211 Posts

Posted - 2005/06/30 :  11:45:14  Show Profile  Visit konraqu's Homepage Send konraqu a Private Message
quote:
HiFiKlubben öppnar 3 nya butiker i Stockholm och enligt deras sida lär det bli en massa öppningserbjudande.
Det är efter öppnandet av en butik till i Stockholm, dvs tre stycken butiker sammanlagt, inte tre nya butiker (antar jag)!

Edited by - konraqu on 2005/06/30 11:45:56
Go to Top of Page

More
Member

126 Posts

Posted - 2005/06/30 :  15:32:04  Show Profile Send More a Private Message
Helt korrekt!
Mitt fel.
Go to Top of Page

silvervarg
Member

652 Posts

Posted - 2005/07/02 :  21:00:08  Show Profile Send silvervarg a Private Message
quote:
pewe: Hört en massa på sistone om "kondingar"...Kan någon förklara vad det är?


Kondingar är kort för kondensatorer. I detta fall syftar m_persson79 med säkerhet på de stora, dvs
de som runda blåa tornen nära högtalarutgångarna.
I effektförstärkare används de stora kondensatorerna främst till att få en jämn spänning från nätdelen.
På detta kretskort så sitter de placerade på ett ganska ovanligt ställe. En traditionell placering är nära där sladdarna från ringkärnetransformator kommer in.
Go to Top of Page

rolandm
Member

483 Posts

Posted - 2005/07/04 :  12:42:24  Show Profile Send rolandm a Private Message
Visst har Thule den kraft som behövs, dessutom är Thule en neutral och korrekt ljudförmedlare med hög transparens som torde fungera ypperligt till lätt varma B&W - framförallt tror jag de kan strama upp den annars lätt köttiga och långsamma basen som B&W tenderar till. Thule har även en skärpa och precision i ljudet som den lätt flytande NAD:en saknar.

Men visst finns det många alternativ här... Rotel har redan nämnts. Jag skulle titta lite extra på Micromega A60 eller A80. Hög strömstyrka, transparans och gott sväng. Arcam A65 Plus är ett annat alternativ med fin detaljåtergivning och rytmik.

Högtalarkablar har diskuterats... Kör bi-wire (single från förstärkaren, dela vid högtalaren). Jag kör nu med Supra Ply 2 till mina ALR Jordan och tycker de är bra, neutrala och fokuserade. Skulle jag byta så vore Audioquest Type 4 ett hett alternativ, just för de är strama och rytmiska. Har haft Audioquest förut...

Sen ska du tänka på signalkablar - och ett par kablar som jag själv funderar starkt på, det är Eichmann Express 4 S2. 995:- hos Ljudmakarn på Drottninggatan. Fått lysande recensioner i bl a High Fidelity.

Hälsningar
* Roland

Be the change you want to see in the world
~ Nelson Mandela (m fl)
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000