HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Transcendent sounds nya OTL
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

global
Member

314 Posts

Posted - 2005/06/28 :  08:37:23  Show Profile Send global a Private Message
Nu finns det bilder på Transcendent Sounds nya OTL http://www.transcendentsound.com/Beast%20OTL.htm

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/06/28 :  10:33:04  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Ah, äntligen! Den har fördröjts tillräckligt länge av dödsfall i familjen och annat otyg tycker jag.

16 EL509 per kanal, det skall väl räcka. På bilden är en prototyp, det blir säkert bättre finish på
den skarpa versionen. 4000 dollar är ganska lågt pris för ett par såna här monoblock tycker jag.

Ska bli spännande att se om Bruce får in den här också på A-listan på Stereophile.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2005/06/28 :  10:43:04  Show Profile Send U1 a Private Message
Dax att börja spara nu då
Go to Top of Page

global
Member

314 Posts

Posted - 2005/06/28 :  14:20:23  Show Profile Send global a Private Message
Man får väl också hoppas att han publicerar byggbeskrivningar. 4000$ är i mitt tycke för mycket för något slutsteg oavsett kvalitet.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/06/28 :  14:39:44  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag vet vad materialet kostar och vad det tar att bygga ett sånt här slutsteg. Hade det inte varit så kul att bygga så hade det faktiskt varit billigare att köpa, i varje fall om man räknar någon anständig timpeng.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Go to Top of Page

global
Member

314 Posts

Posted - 2005/06/28 :  15:06:15  Show Profile Send global a Private Message
Själv har har jag aldrig hört något OTL slutsteg. Jag får väl bygga klar min Aleph-x och jämföra med någon OTL i höst eller så. Sedan är det bara att vänta på El Gordo http://www.elgordo.com/shop/shoploten.asp?sort=518

Edited by - global on 2005/07/06 11:07:00
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/07/11 :  11:40:02  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Finns fler detaljer på sidan nu.

Transformator på ingången. Rören är 12AX7, 12AT7, 12BH7 och EL519.
325 watt värme per monoblock på tomgång, väldigt lågt på den här typen av steg.

Slutstegen kan köpas både som kit och färdigbyggda.

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000