HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Köpes
 HiFi Rack
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/06/28 :  08:13:49  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Är i behov av ett lågt hifirack i tre sektioner alternativt två styck lägre (2 hyllors?) rack.

Atacama Equinox Hifi eller XL PRO (eventuellt), AudioMagic Penta eller Hepta, Solid Tech Radius-variant eller Rack of Silence eller något liknande/passande till anläggningen nedan:



Antingen en större bänk för rubbet (måste vara låg i och med att centern är 30 cm hög och får inte komma upp i bild från projektorn, dvs mittsektionen får inte vara högre än ~36 cm) eller två små rack på var sin sida om centern - isf hamnar center på ett stativ.

Bra skick är en förutsättning.

AudioMagic Penta:


AudioMagic Hepta:


Atacama Equinox Hifi (eller XL PRO) beror på om topphyllans spikar är justerbara.


Solid-Tech Radius:



Solid-Tech Rack of Silence:


Någon som har något passande rack och går i försäljningstankar?

Edit: Atacama Equinox går bort då jag såg att min förstärkare inte ryms i den. Den kräver minst 480 mm djup + kopplingsutrymme.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/08/17 10:13:45

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/06/28 :  08:55:13  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Jag har Solid Tech's 90 cm höga bänk till halva nypriset.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/06/28 :  09:11:04  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Jag PM:ar dig!

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/06/28 :  10:58:28  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Kom på mig att jag kanske var lite otydlig så jag kanske skulle förklara mig lite bättre.

De två sista bilderna av Solid-Tech rack är jag inte intresserad av i just den formen utan då av två likadana kortare varianter. Solid-Tech Radius kan man ju enkelt köpa till delar och bygga om.

Jag vet inte hur det står till med Rack of Silence - den torde väl ha helt odelade hörnben från topp till tå. Eventuellt går även Silence-racket bort då de enbart verkar finnas i 300 och 600 mm varianter förrutom 900 mm som är för högt. Borde rymmas två hyllor på 300 mm varianten.

De övriga racken är ju mer eller mindre modulära, kan lyftas av till två delar om vardera två hyllor vilket jag är ute efter

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/08/17 :  10:12:38  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Detta är fortfarande aktuellt

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Terna
Member

195 Posts

Posted - 2005/08/17 :  15:08:11  Show Profile Send Terna a Private Message
Du har inte tittat på Schroers & Schroers sortiment....? Septon som tar in dem i Sverige. www.septon.se
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/08/17 :  15:19:51  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Nu syns det inte på bilden, men bakom ridån finns en projektorduk vars nedre kant av bildytan är 65 cm ovan golv. D.v.s. det/de rack som passar måste vara väldigt låga eftersom centern är 30 cm hög alternativt ha en lägre mittsektion.

Bortser man från det kravet så har S&S en del fina rack, men samtliga är som sagt var ganska höga - tyvärr Det hade varit skoj med ett rent 2-kanalsrum, Alphastatic är ett ganska läckert rack.

Tack för tipset dock, fler tips mottages gärna. Finns kanske en del rack där ute jag har missat i min "jakt".

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/08/17 15:21:55
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000