HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Diskant till fostex FE167E
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/06/19 :  18:19:07  Show Profile Send ohmega a Private Message
Jo..ibland går man ju å funderar lite kring olika projekt som skulle kunna vara rimliga prismässigt - passar anläggningen - och som inte är så "tokvanligt".

Nu funderar jag kring ett byggprojekt alltså - där grunden är en baxreflexlåda med en FE167E...å en diskant skulle nog inte vara i vägen. I fostex egna "application note"/byggbeskrivning till bygget så rekomenderas FT17H..

Vet nån var denna diskant kan köpas? (hifikit har den inte i sitt standardsortiment i allafall)

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor

secanbj
Member

641 Posts

Posted - 2005/06/19 :  18:38:22  Show Profile Send secanbj a Private Message
madisound har dem
http://www.madisound.com/fostex.html

/Anders
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/06/19 :  19:27:31  Show Profile Send ohmega a Private Message
secanbj: Tack så mycket!

Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Jesper_Nilsson
Member

494 Posts

Posted - 2005/06/21 :  12:26:00  Show Profile Send Jesper_Nilsson a Private Message
Går du i bredbandstankar så reckomenderar jag starkt att du tar en titt på Jordans Jx92S.

/Jesper
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/06/21 :  17:00:51  Show Profile Send ohmega a Private Message
Nja...hade jag haft ett mindre rum och kraftigare förstärkare..så ...men allt är inte beslutat än.

Tack för tipset!

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000