HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 cd-spelare+stärkare med vissa rega-egenskaper
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2005/06/18 :  18:55:12  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
jag håller för tillfället på att researcha om elektronik. bra att veta när tiden kommer vad man ska lägga sina sommarjobbspengar på

som vanligt kommer jag väl inte få chansen att provlyssna. bor man i en icke-hifi-stad så gör man. blir rätt opraktiskt att konka hem stora prylar, speciellt när man inte har bil.

två parametrar som jag upptäckt är väldigt viktiga för mig är "timing" och "rapphet". min referens är på sätt o vis min Rega P2

nu är det inte en skivspelare jag ska köpa, för jag är nöjd med den jag har, utan CD-SPELARE och FÖRSTÄRKARE!

det naturligaste och lataste valet vore ju förstås ännu mera Rega-elektronik .... men vad finns det för andra elektronikkombos som är bra på just timing och rapphet? om man nu får möjlighet att provlyssna, och kan få nån butik att skicka demo-ex på posten kanske, så vill man ju inte sabba chanser o be dom skicka en lastbil full av elektronik, utan man får väl begränsa sig lite.

tackar på förhand käre gamle forum!!

Edited by - Silversurfaren on 2005/06/18 18:55:30

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2005/06/18 :  19:09:30  Show Profile Send Bubben a Private Message
I ungefär samma prisklass finns Quad som har fått liknande omdömmen som Rega. Har inte hört dem själv utan går bara på "saker jag hört".

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

yudansha
Member

289 Posts

Posted - 2005/06/18 :  19:17:30  Show Profile Send yudansha a Private Message
Arcam A90/CD192 eller en Solo, Naim Nait 5i/CD5i, Linn Classik!!!

Edited by - yudansha on 2005/06/18 19:18:03
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/06/18 :  19:56:09  Show Profile Send ohmega a Private Message
Jaghar inte lyssnat på NAIT 5i....därimot äger jag en NAIT2...å den är rapp..å timing å "rapphet" är väl något av NAIM AUDIOs´signum.

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor

Edited by - ohmega on 2005/06/18 19:56:26
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/06/19 :  13:26:49  Show Profile Send Blue a Private Message
Nisse: Hur mycket cash har du tänkt dig att spendera?

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2005/06/19 :  14:29:18  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
nåt i prisklassen av rega planet2000+mira3 egentligen (nytt då). och om jag köper beg hoppas jag kunna komma undan lite billigare än så. men Naim, Arcam och Linn förslagen är inte helt galet mycket dyrare, så de tackar jag för. Quad's cd-spelare ligger ju i samma prisklass som planet2000 så den blir ju extra intressant förstås.
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/06/19 :  18:35:32  Show Profile Send Blue a Private Message
Tjaa... om du satsar på begagnat skulle du ju också kunna överväga något i stil med en Primare-kombo (med nypris på nästan 40 papp tillsammans), dom ser man utannonseras här emellanåt och det är riktigt bra grejer. Då kommer du nog ytterligare ett snäpp uppåt i ljudkvalitet.

Värt att notera är ju dock att du behöver ett RIAA för att kunna njuta av din P2:a. I t.ex. Primare-stärkarna och i Naims "lilla" finns inget sådant inbyggt. När det gäller Quad finns det i försteget. Annars blir det till att skaffa ett separat RIAA (om du inte redan har det förstås).

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000