Author |
Topic |
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/06/18 : 00:02:58
|
Beställda i November kommer dessa godsaker äntligen nästa vecka (ett antal);
Pris; 4.000:- inkl.moms och frakt!
DV-20D SACD/DVD-Audio/Video Player • Plays SACD, DVD-Audio/Video, DVD+R/+RW/-R/-RW (video mode), CD, CD-R-RW, VCD, SVCD, JPEG, WMA and MP3 discs • Progressive scan (PAL/NTSC) • DTS and Dolby Digital surround decoder • 32-bit RISC and 64-bit DSP processor • Dot-matrix fluorescent display • Aluminium front panel • IEC-type AC inlet • Full-function remote control • Component video output • SCART socket (Europe only) • S-video output • Composite video output • Analogue audio output • 5.1ch analogue audio output (L, R, C, SL, SR, SW) • TOS-link optical digital audio output • RCA coaxial digital audio output • WxHxD: 435 x 64 x 330mm • Weight: 3.3kg
Edit; stavfel
|
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
Edited by - Creative Audio on 2005/06/18 00:05:26 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/06/18 : 00:24:27
|
ÄNTLIGEN får man höra på denna spelare.. Det var på tiden...
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2005/06/18 : 00:37:44
|
Verkar ju lovande. Finns den med svart front oxå tro? |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/06/18 : 06:19:27
|
Borstad alufront! inte svart |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
|
|
BosseBula
3057 Posts |
Posted - 2005/06/18 : 13:33:31
|
Jag skrev "oxå"... Men den verkar bara finnas i "silver".. |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
Edited by - BosseBula on 2005/06/18 23:50:55 |
|
|
Bubben
Member
1032 Posts |
|
Bubben
Member
1032 Posts |
Posted - 2005/06/18 : 18:36:36
|
Wolfgang, Hur är lagerbytet i denna spelare, märks det av någonting? |
"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet." |
|
|
BosseBula
3057 Posts |
Posted - 2005/06/18 : 20:10:17
|
Bubben Hade glömt att den tråden...
Wolfgang: Inte meningen att låta så grinig... |
|
|
|
EmilH
Member
484 Posts |
Posted - 2005/06/18 : 21:32:57
|
Denna spelare har jag nog tyvärr missat... har sett att det talats om en dyrare Teac spelare i andra trådar vid olika tillfällen... men inte DV-20D? Men vad jag kan se så saknar den digitala utgångar för bild, varken DVI eller HDMI verkar finnas? Det kanske finns på någon storebror till ovanstående spelare? Är det ljudmässigt som denna spelare skall vara riktigt bra på eller vad är det ni andra som skrivit i tråden har väntat på?
Ursäkta min nyfikenhet, men ni andra verkar så förväntansfulla :-)
|
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2005/06/18 : 22:55:41
|
Vad har den för prestanda rent siffermässigt? Vad sitter det för D/A omvandlare för ljud och bild? Lite synd att en sån förhållandevis dyr spelare inte har dvi eller hdmi. |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/06/19 : 00:28:33
|
>förhållandevis dyr spelare inte< ??? 4000:- för en multimediaspelare är väl inte dyrt!!??
Wolfgang |
|
|
Snoddas
Member
920 Posts |
Posted - 2005/06/19 : 00:38:17
|
quote: 4000:- för en multimediaspelare är väl inte dyrt!!??
Allting är väl relativt. Pioneers 575 tar allt som Teac gör men kostar 1672Sek Dock är Teac snyggare! |
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
-Derek William Dick aka Fish-
|
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2005/06/19 : 02:18:18
|
Jo precis, det finns spelare för långt under halva priset som klarar allt som teacen tar + mycket annat. Så man vill ju gärna veta vad som sitter i den Ska göra lite efterforskningar själv och se vad jag kan hitta.
Detta med dsp processor och risc processor verkar ju helt klart spännande!
edit: Det verkar dålitg med info på nätet, någon som kan skaka fram en manual kanske? |
Edited by - Martin.M on 2005/06/19 02:27:03 |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/06/19 : 11:01:49
|
Skulle gissa att riscprocessorn har med JPEGbild visnigen att göra. Wolgang, fixar du nån manual på pdf till denna, så vi kan kolla ?! |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/06/19 : 12:05:20
|
Har inte fått mer info själv heller ..... Man är väldigt förtegen från TEAC´s sida. Hänger troligtvis ihop med att det varit problem med nästan alla "billigare" multimediaspelare (både SACD OCH DVD-A). Väntar på en SACD från en annan leverantör, - men får vänta, för mycket problem för att tillverkaren skall vara nöjd !! Zalve; tyvärr lämnar inte alla leverantörer ut "data".
//Wolfgang |
|
|
rolandm
Member
483 Posts |
Posted - 2005/06/30 : 23:01:25
|
Man får väl hoppas att krutet är lagt på ljud- och bildkvaliteten snarare än finesser. Talar vi kostnad så finns det många betydligt dyrare DVD-A/SACD spelare än Teacs... 4 000:- tycker jag placerar Teac mellan budget och medel multiformatare (medel multarna ligger ju på runt 6 000:- ).
Hälsningar * Roland
|
Be the change you want to see in the world ~ Nelson Mandela (m fl) |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2005/06/30 : 23:37:42
|
Inte kommit någon manual eller liknande ännu? Är väldigt intresserad av denna och skulle vilja läsa mer |
|
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2005/07/01 : 08:57:30
|
Spelaren testades i senaste stereo som är en tysk tidning.
Den fick väldigt bra test resultat och de tyckte att den var väldigt prisvärd..
Bättre ljud på cd,dvd-a än vad panasonic s-97 har även väldigt bra sacd i prisklassen...
|
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
|
|
|
Topic |
|