HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Önskar råd om Goodmans
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2005/06/15 :  18:32:08  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message
Hejsan!

Har kopplat in en gammal "Goodmans maxamp 30" till min dator, den låter överlag mycket bra men det finns ett problem.

När jag startar förstärkaren så låter det typ BODDOTCHICK (högt) i högtalarna, tror inte att det är så bra för elementen.

Någon som har något tips vad som kan vara fel?

Mvh /

Comus

poppop
Member

460 Posts

Posted - 2005/06/15 :  20:07:19  Show Profile Send poppop a Private Message
Äsch! Med riktiga förstärkare ska det låta BODDOTCHICK!!! Det har det gjort hemma hos mig i alla år jag kört med Sentecsteg...

:)

Mono är underskattat!
Go to Top of Page

Mnyb
Member

271 Posts

Posted - 2005/06/16 :  17:24:12  Show Profile Send Mnyb a Private Message
Det brukar "ploppa" om en del förstärkare vid tillslag det är normalt.
Men det kanske har blivit värre med åren ? hur var den när den var ny ?

Jag har också haft sentec, de ploppade lite (PA9 ) mina nuvarande lite större steg fegar ur med relän på utgångarna :)

Meridian G68 & G98 +SB3 via GamuT, primare & classe till Dynaudio Contour 4 & 1.3Se & Center samt REL Stadium 3
Go to Top of Page

poppop
Member

460 Posts

Posted - 2005/06/16 :  21:41:27  Show Profile Send poppop a Private Message
Fegrelän och skit på utgången... Bort med skiten - Ren signal ska det vara! : )

Mono är underskattat!
Go to Top of Page

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2005/06/17 :  18:32:20  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message
Hej igen!

Vet tyvärr inte hur den lät när den var ny då jag skulle gissa att det är en tidig 60-talare och jag fann den på en loppis.

Om det bara vore ett ploppande skulle man kanske stå ut men när det känns som ett njurslag när man slår på stärkaren blir man lätt nervös.

Lite synd då maskinen har ett fint vinylljud (japp har en skivspelare vid datorn förstås, inge MP3 här inte ), får väl i värsta fall ställa den på hyllan igen.

Mvh /

Comus
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/06/17 :  21:22:57  Show Profile Send Roq a Private Message
Comus: Är det en svart ganska smal sak? Vi hade en sån (receiver) hemma när jag var liten (från tidigt 70-tal/slutet av 60-tal?).
Den lät KADUNK! när man slog på den och det kändes inte som om högtalarna tog stryk
Go to Top of Page

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2005/06/17 :  22:22:40  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message
Hej!

Den är i borstad silver cirka 30 cm hög och 15 cm bred med ingångar för både keramisk och dynamisk PU minsann (tog en stund innan jag fattade vart jag skulle koppla skivspelaren).

Den verkar vara gjord för inbyggnad då fronten är bredare runtom än chassiet.

KADUNK kan också vara en liknelse till mitt ljud så det var kanske samma fabrikat, lite otäckt är det i alla fall.

Mvh /

Comus
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000