HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Tripath Amp 3 snart klar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Leffler
Member

601 Posts

Posted - 2005/06/13 :  00:18:12  Show Profile Send Leffler a Private Message
41hz:s Amp 3 är en klass D förstärkare baserad på Tripath TA2021B, alltså samma som den famösa T-Ampen, cirka 2x15w användbar effekt, och beskedlig prislapp.

Jag fick bygginstruktionerna med mejl idag, och bestämde mig för att testlöda med mina gamla lödpennor trots dess beskedliga watt, och till min förvåning så verkar det ha gått utmärkt. Jag har lött dit alla ytmonterade komponenter som inte är ESD-känsliga, och lindat induktorerna (heter det så på svenska?). Det är häpnadsväckande hur lätt det var att jobba med ytmonterade komponenter faktiskt, och snabbt. Alltså måste jag släpa mig ända bort till ELFA imorgon och köpa lite småsaker så jag kan provlyssna, kanske rent av imorgon? Jag skulle behöva förslag på högtalarkontakter, vad ska man ta om det inte ska kosta skjortan? Jag har också tänkt stoppa i en volymkontroll, och har en 2x250k log liggande, blir det för mycket tro? Vad ska man ha för värde?

Förstärkaren kommer sedan att få nöjet att försöka skaka liv i mina nya, tröga Dynaudio A 42, jag beställde byggsatsen innan jag hade bestämt mig i högtalarfrågan...

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/06/13 :  00:23:44  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Hoppas det funkar för dig!

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

trango
Member

360 Posts

Posted - 2005/06/13 :  06:45:48  Show Profile Send trango a Private Message

För högtalarkontakter rekomenderar jag någon av svalanders enklare modeller, han ger dessutom trevlig och snabb service... (http://www.svalander.se/shoppen/shoppen.htm)

/trango

Nästa projekt, PASS F4
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000