HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Nästa veckas hetaste skivtips....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2005/06/10 :  13:39:27  Show Profile Send Gabe a Private Message
Den 15 juni släpps en superintressant platta: Ry Cooder: Chavez Ravine.
Besök www.nonesuch.com så kan du provlyssna fyra låtar.
Ry Cooder har en lång karriär och är en lysande gitarrist som gärna gräver i musikhistorien. Buena Vista Socal Club och filmmusiken till Paris, Texas är bara två av hans mest kända egna bidrag.
Chavez Ravine är f ö en stadsdel i Los Angeles och musiken är som en häxbrygd av salsa, doo-wop, blues, rock, latin pop och latinjazz... gammalt men ändå nytt!
Mycket nöje! Själv kommer jag att hänga på låset hos min lokala skivnasare...
Gabe

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2005/06/10 :  14:45:11  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Tack för tipset,den kommer att inhandlas på min USA-resa i sommar har f.ö gjort en lång lista på intressanta artister som ska kollas upp.
Mvh
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/06/10 :  17:16:25  Show Profile Send Drem a Private Message
Filmen Paris, Texas är helt fantastisk. Jag fastnade inte bara för filmen då jag såg den första gången utan också för musiken. Har dock inte lyssnat på Ry Cooder sedan dess, skall kolla upp den nya skivan.
Tack för tipset!

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/06/12 :  12:24:35  Show Profile Send Drem a Private Message
Har lyssnat genom den snabbt och det var absolut ingenting för mig. Jag trodde att han skulle köra lite härlig slide guitar men det var inte alls såna låtar tyvärr

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

Mnyb
Member

271 Posts

Posted - 2005/06/12 :  16:53:59  Show Profile Send Mnyb a Private Message
Ohh! jag kommer att beställa :-)
Jag gillar Ry men var inte helt överrens med "Mambo Sinuendo" den förra plattan.
Men nu skall jag brygga kaffe & lyssna på "our endless numbered days" med Iron & Wine

Meridian G68 & G98 +SB3 via GamuT, primare & classe till Dynaudio Contour 4 & 1.3Se & Center samt REL Stadium 3
Go to Top of Page

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2005/06/12 :  22:35:34  Show Profile Send Gabe a Private Message
Smaken är delad! Iron & wine är bra grejer... tycker jag med.
Gabe
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/06/13 :  00:26:40  Show Profile Send edison a Private Message
...sen kan man ju alltid framhålla den gamla goa "Bop 'til You Drop" också
Underbart gitarrspel (och underbar inspelning) samt många bra vokalprestationer, med bla Chaka Khan av alla...hehe, givetvis är låtmaterialet mkt nice också annars vore den inget...

Jag har 'bara' 2 Ry Cooderplattor:
"Bop 'til ..." samt "The Long Riders" tror jag en filmmusikplatta han gjort heter (det var läääääänge sen den spelades här...)

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.54 sekunder. Snitz Forums 2000