HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Ta bort tryck från membran
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/06/09 :  11:51:04  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Finns det något bra sätt att göra detta på?

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2005/06/09 :  12:06:58  Show Profile Send UrSv a Private Message
Måla över?
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/06/09 :  12:12:58  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Jo, jag funderade på detta. Men vad skall man isåfall använda för färg? Man vill ogärna förstöra elementen.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2005/06/09 :  13:43:55  Show Profile Send Stormen a Private Message
Vissa använder nagellack. Vet ej hur detta funkar. Har kladdat någon gång när jag körde skruvmejseln genom en 8" men det var när jag var 12 år så jag vet inte hur ljudet ändrade sig direkt
Sprejade en högtalare en gång , med vanlig hagmans rallysvart. blir ett tunt lager.
Igentligen om man hör skillnad på nätkablar, olika sorters spike o annat i anläggnignen så kanske man inte ska kladda på något över huvud taget. Men ska elementen sitta i en rostig opel corsa -89 så funkar det nog.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/06/09 :  17:22:29  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Kanske skrapa försiktigt på färgen med skalpell eller sandpapper???
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/06/09 :  23:31:23  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
tänkt på det med.. men det är ett ganska blankt membran och jag känner inte kanten till texten..

Kanske får bygga en W-baffel så de inte syns

// Min "läggning"
Go to Top of Page

avr7000
Harry-vinnare 2004

845 Posts

Posted - 2005/06/10 :  10:32:28  Show Profile Send avr7000 a Private Message
Om det är basar till en dipol så kan du med fördel lägga på ett lager "rallysvart"... akta kanten bara...

/Stefan

Mina pryttlar
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12665
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/06/10 :  14:48:59  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Jo.
Eller så bygger jag helt enkelt en W-baffel så inte membranen syns ;)

Rally-svart = vad?

// Min "läggning"
Go to Top of Page

paradigm
Member

958 Posts

Posted - 2005/06/10 :  19:04:34  Show Profile Send paradigm a Private Message
Fråga mig som är gammal rallyåkare från sjuttiotalet, jag vet!!!

Rally-svart är en helmatt färg som finns på sprayburk för c:a 50-lappen på Biltema.

/Rolle

Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2005/06/11 :  02:11:35  Show Profile Send Lovan a Private Message
Är det just det billiga priset som gjorde dom till rallysvart?
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/06/11 :  10:09:34  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
härligt :)
det blir nog lite waeaallly (östergötska)

// Min "läggning"
Go to Top of Page

paradigm
Member

958 Posts

Posted - 2005/06/11 :  20:49:21  Show Profile Send paradigm a Private Message
Ja det gäller att hålla tungan, lika mycket rätt i mun när man ska säga rally på östgötska, som när man ska försöka ta sig runt på de östgötska rallyvägarna, som ofta är så krokiga att man ser sina egna baklysen på bilen, i var och varannan kurva och då särskilt i Söderköpingstrakten.

/Rolle
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/06/12 :  09:09:44  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Hehe.
Fick höra ett litet skämt av min vän från.. vart han nu är.

-Kan du säga två sporter på O?
-...eeeh.. Orientering... eeh... och.. och
-Och Ooaaaawwwaaaalllyyyy

// Min "läggning"
Go to Top of Page

paradigm
Member

958 Posts

Posted - 2005/06/12 :  18:57:31  Show Profile Send paradigm a Private Message
HAHAHAHA...Skrattar mig harmynt!!!

Jaaa, den va gooo!

/Rolle
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000