HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 30 Years Fidelity - en chansning som gick hem
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/06/07 :  00:50:14  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Frossade i skivor när Skivesset i Malmö hade 20% på allting nu i helgen. En av de skivor jag inte kände till innan utan bara köpte på känsla var just "30 Yeards Fidelity". En samlingsskiva med en del av de inspelningar som föreningen/företaget "Kirkelig Kulturverkstad" tagit initiativ till.

http://www.kkv.no

Musiken är ypperligt inspelad. Seas använder kkv's skivor som referens när de designar nya element, säger en del.

Hur ska man då beskriva själva musiken? Innehåller allt från klassisk cello till tango. De spår jag gillade mest var 3 låtar av Kari Bremnes och en med Lill Lindfors. Den senare är nog den bästa låt jag hört med Lill Lindfors, en artist som jag inte alls förknippar med min musiksmak annars. De flesta gick att avnjuta på rätt låg volym kl.23:00, rummet fylldes ändå av en atmosfär man ville stanna i. Sköna röster inspelade i ett intressant rum där instrumenten passade in som om dom vore inventarier.

Mvh
Bosse

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000