Author |
Topic |
molsson
Member
1646 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 00:44:04
|
Jag kör med denna nu, utan dörrar. Hur snygg som helst (tycker jag).
|
No hay banda!! |
|
|
JonasY
Member
1019 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 01:03:35
|
Hur mycket, på ett ungefär, får man ge för ett sådant rack som vår vän Jorma har i mitten? Jag tycker det är skitsnyggt, men frågan är om man har råd |
Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP |
|
|
Jorma
Member
3316 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 15:40:28
|
Racket med 4 hyllor kostar ca. 9000 kr, men då är den extrautrustad med Disc of Silense under benen och har 2 fjädrade hyllor vilket kostade en del extra. Hyllorna är dessutom i valnöt som är lite dyrare än övriga träslag som jag tror var ek och björk. Vad grundpriset är vet jag inte. Den går ju också att köpa med färre antal hyllor och köpa till fler senare. Likaså går det att köpa till Discarna och tillbehören till dom avfjädrade hyllorna senare. Så racket är flexiblare än flexiracket |
Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg. http://www.jormadesign.com/ |
|
|
RKL
Member
423 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 09:51:45
|
quote: E&T är samma som Finite-Elemente, d.v.s. det rätt så vanligt förekommande spider-racket, men eftersom det tillverkas i Kina så beställer man det fårn Kina, Finite-Elemente sätter väl bara sitt namn på prylarna och säljer utanför Kina.
Blev intresserad av detta och kollade upp saken med Finite Elemente i Tyskland. De meddelade att det är frågan om en kopia, och att man i Tyskland t.om. tagit upp rättsåtgärder mot distributören av E&T. Alla Finite Elemente Spider-produkter är "Made in Germany".
Mvh,
RKL
PS. Ingen branschanknytning över huvudtaget, blev bara intresserad av ämnet.
|
www.highendnews.com |
|
|
JonasY
Member
1019 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 11:03:52
|
Jag har också läst om dessa "spider"-rack, på Prisjakts forum. Vad jag läst är att många är rätt missnöjda över kvalitéten hos Kinaracken - några har tom. jämfört originalet och kopian sida vid sida och devisen "man får vad man betalar för" verkar stämma.
Jorma: Intressant Det är lite mycket pengar för mig, även om jag knappast är i behov av en massa avancerande upphängningar. Men, någon gång i framtiden har jag säkert råd och då jäklar - för det är så snyggt |
Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP |
Edited by - JonasY on 2005/06/07 11:05:10 |
|
|
Jorma
Member
3316 Posts |
Posted - 2005/06/12 : 21:59:00
|
Jag har fått reda på priset för hyllan som jag har i grundutförande: Ca. 5000 kr. Grundutförande är alltså i björk eller ek. Inga fjädrade hyllor eller Disc of Silence under benen. |
Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg. http://www.jormadesign.com/ |
|
|
binmarv
Member
403 Posts |
Posted - 2005/06/14 : 14:45:23
|
Jag har ett grymt bra tips. TV/Hifi-bänken påminner lite om molssons tips. Nu vet jag inte om du ska ha med TV etc. på bänken, men den är mycket användbar och framförallt ruggigt väldesignad.
Jag hittade tyvärr ingen bra bild, men den finns i flertalet utföranden och träslag. Min är helt i mörkt, brunsvart trä utan vitmålad underdel. Priset är runt 5000 kronor, men har sett den på begagnatmarknaden för en tusing eller mer under nypris.
OBS ! Bilden i mitten
Gå in på adressen http://www.voicefurniture.com/ Sedan går du vidare till sideboard och namnet är Azzarro. Där finns även alla återförsäljare i Sverige.
Mvh Martin |
Det man inte har i huvudet får man ha i öronen! |
Edited by - binmarv on 2005/06/14 14:53:57 |
|
|
Gebex
Member
884 Posts |
Posted - 2005/06/14 : 16:54:20
|
Jag har nu satt upp min TV och märker att 47 CM är max höjd.
Det innebär att förslag måste vara under denna höjd |
|
|
binmarv
Member
403 Posts |
Posted - 2005/06/14 : 18:18:02
|
Mätte nyss min Azzarro, den når 48 cm upp. Det slog alltså på en ynka centimeter. Jaga på ! |
Det man inte har i huvudet får man ha i öronen! |
|
|
Topic |
|