HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Referensnivå?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2005/05/31 :  16:05:47  Show Profile Send Figge a Private Message
Vore trevligt om alla som deltager i vissa av de längre topics (diskussioner) här på Forumet kan redovisa sin egna anläggningar, för att veta från vilken utgångpunkt de gör sin bedömning. Lite enklare om det redovisas som hos matte76. Föredömligt.
Åsikter?

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/05/31 :  16:09:18  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Det finns ju under "Medlemmarnas system"?!? Eller hur menar du?
Hittar inte Matte76 där förresten...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2005/05/31 :  16:13:39  Show Profile Send Figge a Private Message
Där redovisas tyvärr inte alla.matte 76 under "signature" i profilen.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.


Edited by - Figge on 2005/05/31 16:21:35
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/05/31 :  16:14:34  Show Profile Send Blue a Private Message
Sedan kan det ju i vissa fall vara rätt stor skillnad på vilken anläggning man har, och vilken "referens" man har. För min del har jag till exempel hört en hel del system som låter bättre än mitt eget.

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/05/31 :  16:36:18  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Finns ju regler för det här också:
quote:
§.4 "Avatar"/Signature
För att HiFiForum.nu skall vara tydligt och inläggen skall vara lätta att läsa har vi en regel för hur Avataren/Signaturen skall vara utformad. Den får max innehålla tre rader,
skall vara skriven med [size=1] i svart eller grått och kan innehålla länkar. Den får dock inte innehålla bilder eller animationer. Är man kopplad till HiFi-branchen skall den innehålla information
om kopplingen. Ex. Driver företaget ABC, eller Jobbar för XYZ.


I vissa fall har folk så mycket olika grejor att det blir svårt att redovisa kortfattat. I så fall är det ju bättre att länka till tråden under "medlemmarnas system".
Sen finns det såna som har så dyra grejor att de inte vill skylta med det över huvud taget.
Annars är det ju en bra tanke.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Leif B
Member

1494 Posts

Posted - 2005/05/31 :  18:07:47  Show Profile Send Leif B a Private Message
Man vill väl inte skryta om sånt eller??

mvh Leif B
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/31 :  18:12:59  Show Profile Send matte76 a Private Message
Figge: Tackar tackar!

Bernt Jansson: Tyvärr har jag ingen digitalkamera, men efter att vi flyttat till ny lägenhet den 26:e juni ska jag låna mina föräldrars och ta lite foton och lägga in under "medlemmars system"...har inte fått tummarna loss att göra det innan, och nu när man ska flytta snart känns det bättre att vänta. Får köpa en digitalkamera till hösten, även om fotografering inte tillhör mina direkta intressen.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/05/31 :  18:28:41  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Leif B, det är nog fråga om att de med riktigt dyra grejor är rädda för inbrott och så.

matte 76: Det låter kul!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2005/05/31 :  21:23:44  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Man kan faktiskt skriva ner sitt system i sin profil. Jag kan för min värld inte förstå varför inte alla kan göra detta.

Klicka på namnet till vänster så kommer man ju till dennes profil och kan där läsa vad han/hon har för system.

..Och kom inte dragandes med "att det kan bli snott". Hur attraktivt är hifi bland dagens tjuvar..

// Jonas


Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/05/31 :  22:01:12  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Nja, vet inte riktigt vad jag skulle få ut av det. Jag har ju defacto ingen aning om hur t.ex hur matte76´s anläggning låter i hans hemmamiljö under dom förutsättningarna. Har kanske hört alla hans grejer ihop eller separat, men i butik eller hemma hos någon annan. Då ändras förutsättningarna så mycket, att jag inte vill gissa mig fram till vad han har för referenser(nu var kanske matte76 inget bra exempel, då jag tror halva forumet vet om just det). Förstår inte värdet av att veta om Kalle har en Siba-stereo för 1500:- eller en för 2 miljoner. Att Kalle har alldeles för mycket pengar och lagt 2 minuter för att bara få det bästa som finns, eller lagt ner enormt mycket tid och kraft för att få till det perfekt enligt honom, eller att han har 40 års erfarenhet, grym kunskap men har för lite tid över och tycker att på det sättet han hinner lyssna nu - Så duger en stereo från Siba för 1500:-, eller så är Kalle helt korkad, och kan inte höra skillnad på en stereo för 1500:- eller en för 20000:-
Men visst, Sverige är ju nästan ett fritt land, så man får väl göra som man vill. Jag skulle dock inte dra några större växlar beroende vad för anläggning personen i fråga har.
/Jonas
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/31 :  22:07:14  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
nu var kanske matte76 inget bra exempel, då jag tror halva forumet vet om just det


Nämen! Vad säger du? Just nu är jag mycket nöjd med min anläggning och har de preferenserna....de är väl lika bra som någon annans? Jag skriver dels utifrån hur jag upplever min anläggning och dels utifrån saker jag tidigare ägt eller hört.

Sen tog han mig som exempel endast utifrån min (suveräna!) signatur och att mina preferenser delvis kommer från den anläggning som står listad där.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/05/31 22:09:23
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/05/31 :  22:39:23  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
quote:
Jag skriver dels utifrån hur jag upplever min anläggning och dels utifrån saker jag tidigare ägt eller hört.


Just det matte. Din anläggning säger ju inte så mycket om dina tidigare erfarenheter/kunskap/referenser (även om halva forumet vet om vilka högtalare du ägt det senaste året) Det är viktigt också att du betonar "upplever". Samma pryl kan verkligen variera i omdöme från person till person. Allt ifrån mörk, luddig, odetaljerad mm, till luftig, klar, rapp osv.
/Jonas
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/01 :  07:22:34  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Samma pryl kan verkligen variera i omdöme från person till person. Allt ifrån mörk, luddig, odetaljerad mm, till luftig, klar, rapp osv


Nog så riktigt, men det kan ju ändå vara av värde att jag uttrycker hur jag upplever min anläggning och dess delar utifrån det ljudideal jag har.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.7 sekunder. Snitz Forums 2000