HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Transportskadad Mirage subwoofer LF-100 -Avklarat!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Iqulah
Member

162 Posts

Posted - 2005/05/30 :  11:26:32  Show Profile Send Iqulah a Private Message
Köpte en Mirage LF-100 begagnad och vid ankomsten fungerade den inte. När jag plockade isär den upptäckte jag att säkringen var skadad. Är det någon som vet vilken typ av säkring man skall använda och var man hittar en sådan.

Jag kan i stort sett inget om elektronik, men jag upptäckte även att en del av en komponent i förstärkardelen verkar saknas. De är på ena kanalen som en svart "hätta" som sitter över två "stift" saknas (se längst ner till höger på kretskortet på bilden). Samma fråga gäller där: Vad är det för komponent och var hittar man en ny sådan.


Shengya CD-S10MkII - Analog Research Golden Raincoat - CAV A12 - Xindak FS-5 - Audio Pro Avanti A.100

Edited by - Iqulah on 2005/05/30 14:43:46

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2005/05/30 :  12:04:31  Show Profile Send Lovan a Private Message
Står det inget på säkringen?
Det är inte säkert du behöver en bygel(som jag antar att du syftar på) behövs just där. Kan du inte kontakta mirage och fråga?
Go to Top of Page

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2005/05/30 :  12:40:18  Show Profile Send Llönnblom a Private Message
Kan du ta en närbild på problemområdet?

Mycket lättare att hjälpa då
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2005/05/30 :  13:03:39  Show Profile Send UrSv a Private Message
Det står på säkringen vad det är och de flesta TV-affärer eller liknande bör kunna fixa fram en. Annars Biltema och liknande.

Den eventuellt skadade komponenten får du nog allt beskriva mer ingående (med komponentnamn från kortet t.ex.) och ta en bild.

Om säkringen var brunnen och en komponent eventuellt är skadad låter det som om du har köpt en trasig sub. Var det annonserat så?

Edited by - UrSv on 2005/05/30 13:06:46
Go to Top of Page

Iqulah
Member

162 Posts

Posted - 2005/05/30 :  14:43:13  Show Profile Send Iqulah a Private Message
Fick svar från LN Högtalarservice som servar Mirage:

"Hej Per
Jag tror att säkringen skall vara 2A. Den svarta kåpan är en
Bygel som bara ska sitta på ena sidan. Det är ju faktiskt bara en kanal
på steget,
Olle"

Det förklarar ju frånvaron av bygeln!

Säkringen hade lossnat från sitt fäste under transporten och skadats, så den var inte brunnen. Däremot kan man ju undra hur paket hanteras ibland.

Shengya CD-S10MkII - Analog Research Golden Raincoat - CAV A12 - Xindak FS-5 - Audio Pro Avanti A.100
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000