Author |
Topic |
|
Per100
Member
1543 Posts |
Posted - 2005/05/28 : 12:35:52
|
Senste plattan "written, performed, recorded and produced Laleh".
Jaha, hon har alltså gjort allt själv blir första tanken när man får hem skivan i brevlådan.
Sätter på den och slås av hur duktig hon är och vilken unik röst hon har.
Sen kommer nästa totala överraskning. Detta måste ju vara en riktig audiofilplatta. Vilket djup och vilken separation av röster många låtar har. Det bara fortsätter så, låt efter låt (men med ett par undantag där det är lägre kvalitet). En del låtar har en oerhörd "livekänsla" och man hör hur de rör sig i studion.
En pärla att upptäcka.
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
Posted - 2005/05/28 : 14:50:39
|
Jag såg en intervju med henne på tv (hon är dessutom söt) Hon har spelat in det hemma på egna grejor om jag inte förstod det fel. Och då inga dyra grejor, Tvärt om.. fast den låter kanon faktiskt. |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
|
|
Beat
Member
1505 Posts |
|
labrat
Member
394 Posts |
Posted - 2005/05/28 : 15:25:37
|
Följande går att läsa på hennes sida:
quote: Det är kanske värt att nämna att en del av vinsten för skivförsäljningen går till Attac och en del till Amnesty – vilket känns naturligt och rätt för mig.
Men om du inte har råd att köpa min skiva tycker jag att det är ok att du laddar ner den – bara musiken kommer ut. /Laleh
Stora tummar upp. Verkar vara en sympatisk tjej. :) (Nu är jag iofs inte så insatt i vad Attac pysslar med).
Lyssnade på skivan när den kom ut, men fastnade inte riktigt. Ska ge den ett försök till, har nog potential.
|
Sandoz in the rain |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
Posted - 2005/05/28 : 15:44:50
|
labrat. är det samma attac som var på tapeten för något år sedan så är det en rörelse mot globalisering bland annat. |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
|
|
Kaleid
fd. "Halbermensch"
733 Posts |
Posted - 2005/05/28 : 15:59:10
|
Jo, har för mig att de hävdar att WTO t.ex. inte gynnar fattigare länder.. |
|
|
Per100
Member
1543 Posts |
Posted - 2005/05/28 : 17:48:47
|
[quoteHon har spelat in det hemma på egna grejor om jag inte förstod det fel. Och då inga dyra grejor, Tvärt om.. fast den låter kanon faktiskt.][/quote]
Man kan ju inte låta bli att undra vad många andra musikstudios håller på med med tanke på den mediokra kvaliten som ofta finns. Man misstänker nästan att de tror att folk inte bryr sig, vilket säkert i många fall stämmer...
Politiska budskap är helt utanför de kriterier som jag vägt in i min uppskattning av rösten, musiken och kvalitén på inspelningen. |
|
|
Beat
Member
1505 Posts |
Posted - 2005/05/29 : 11:34:54
|
Beundransvärt, hur gammal e tjejen?
Attac startades -97 av ett par fransmän i ekorådet och ett antal redaktörer på vänstertidningar i Paris. Egentligen en ngo som får mer och mer politisk kraft genom en effektiv blandning av hot om demonstrationer, reella aktioner, diplomati och smart lobbying. Den svenska fraktionen e lite menlös men fransmännens är stark. Deras agendor handlar alltid om konkurrens på lika villkor, främst för småproducenter och "utsatta" företagare, om tobin-skatt och att förpesta tillvaron för OPEC och WTO.
Hmmmm.... ... kanske lite som att vara admin på ett forum för hififolk och försöka avvärja egenföretagarna.... |
Du når oss på Lazy Boy hær:
sales@lazyboyaudio.no
https://www.facebook.com/lazyboyaudio/
http://www.lazyboyaudio.no/ |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
Posted - 2005/05/29 : 11:39:41
|
Hon är född 1982 om jag inte missminner mig. Född i Iran tror jag. Hon påminner en del om Cornelis Vreeswijk på sätt och vis, inte bara musikaliskt. |
|
|
ryst
Medlem i AÖ
1470 Posts |
|
JonasY
Member
1019 Posts |
Posted - 2005/06/05 : 22:17:39
|
99:- på CDON, givet köp Kaffepengar. |