HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Black Diamond V2
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kutte
Member

95 Posts

Posted - 2005/05/26 :  11:50:43  Show Profile Send kutte a Private Message
Hej är det någon som lyssnat på Audiopros nya Black Diamond V2, en kompis till mig funderar på att köpa nya högtalare, förstärkaren han har är en nad C320BEE och en pioneer cd, hur är ljudet från dessa högtalare, han vill ha ett par högtalare som inte är för vassa i diskanten.

Hälsningar Kutte


Den som inget frågar får heller inget veta!

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/05/26 :  11:54:03  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Jag tycker nog de är tämligen tunna i basen. Minns inte riktigt hur de var i diskanten. Men ganska neutrala har jag för mig.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2005/05/26 :  14:30:28  Show Profile Send UrSv a Private Message
Mycket bra högtalare för pengarna tycker jag. Jag tycker inte de är tunna i basen alls utan ganska välbalanserade för att vara den typen av högtalare. Svårt att bli missnöjd med de högtalarna om man tar priset med i beaktande.
Go to Top of Page

The Leafs
Member

387 Posts

Posted - 2005/05/26 :  16:05:36  Show Profile Send The Leafs a Private Message
Dessa burkar är tämligen slanka i ljudet, basen rullar av ganska tidigt, men den bas som finns är väldigt ren.

Lyssnade på dessa med en HK 675. Det var INTE optimal matchning. Fick ont i öronen efter 15 minuter....Resultatet blev väldans ljust, och vissa rösters S-ljud blev hemska. Säkert en bra burk med en annan stärkare, typ NAD, Rega, Primare etc
Go to Top of Page

kutte
Member

95 Posts

Posted - 2005/05/26 :  19:49:26  Show Profile Send kutte a Private Message
Okej lite olika referenser, han kan tänka sig stativare men vill ej bygga egna, han lyssnade på ett par B&W DM602 S3 på hifi klubben och på deras forum är det många som parar ihop de med nad C320BEE. Så det kanske inte är fel med ett par B&W. Rummet han har är inte så stort 11-12 kvadratmeter.
Det står mellan ett par Audiopro och B&W för tillfället.

Hälsningar Kutte

Den som inget frågar får heller inget veta!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000